ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Topoloji II MAT206 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ayırma aksiyomlarını, alt uzay, çarpım ve bölüm topolojilerini tanımlar.
    2-Kompakt topolojik uzayları, açık örtüleri kullanarak yorumlar.
    3-Homeomorfizm kavramını öğrenir ve topolojik özellikleri belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Homeomorfizmalar ve T0 uzayları K1 - Bölüm 7.1
    2 T1, T2 ve T3 Uzayları K1 - Bölüm 7.2
    3 T3/2 ve T4 uzayları K1 - Bölüm 7.3
    4 Birinci ve ikinci sayılabilir uzaylar K1 - Bölüm 8 .1
    5 Ayrılabilir ve Lindelöf uzaylar K1 - Bölüm 8 .1
    6 Topolojik uzaylarda yakınsaklık K1 - Bölüm 9. 1
    7 Ağlar K1 - Bölüm 10
    8 Çarpım uzayları K1 -. Bölüm 11
    9 Kompakt uzaylar K1 - Bölüm 12.1
    10 Sayılabilir kompakt uzaylar K1 - Bölüm 12.2
    11 Dizisel kompakt uzaylar K1 - Bölüm 12.3
    12 Metrik uzaylarda kompaktlık K1 - Bölüm 12.4
    13 Bölüm uzayları K1 - Bölüm 13
    14 Bağlantılı uzaylar K1 - Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Koçak, M. (2009). Genel Topolojiye Giriş ve Çözümlü Alıştırmalar. Furkan Ofset.
    Yardımcı Kitap YK1. Yıldız, C. (2005). Genel Topoloji. Gazi Kitabevi. YK2 - Yüksel, Ş. (2015). Genel Topoloji. Eğitim Kitapevi.
    Dersin Amacı Topolojik kavramları tanıtmak, topolojik uzaylara özgü temel özellikleri vermek
    Dersin İçeriği Ayırma Aksiyomları, sayılabilir uzaylar, ayrılabilir uzaylar, topolojik uzaylarda yakınsaklık, ağlar, çarpım uzayları, bölüm uzayları, kompakt uzaylar, alt uzayların kompaktlığı, R-standart uzayının kapalı ve kompakt alt kümeleri, kompaktlık ve sürekli fonksiyonlar, bağlantılı uzaylar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster