ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cebir II MAT304 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halka kavramını tanımlar.
    2-Alt halka, bölüm halkası ve ideal kavramlarını tanımlar.
    3-Tamlık bölgesi ve cisim arasındaki ilişkiyi yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkanın Tanımı ve Halka Örnekleri K1- Bölüm 3.1
    2 Halka ile ilgili temel özellikler ve tanımlar (Bir Halkanın Karakteristiği, Bölümlü Halka, Sıfır Bölen, Tamlık bölgesi, Cisim ) K1- Bölüm 3.3, Bölüm 3.4
    3 Alt Halka K1- Bölüm 3.2
    4 İdealler K1- Bölüm 3.5
    5 Bölüm Halkaları K1- Bölüm 3.5
    6 Homomorfizmler ve İzomorfizmler K1- Bölüm 3.6
    7 Asal ve Maksimal İdealler K2-Bölüm 4.8
    8 Halkaların Direk Toplamı YK2- Bölüm 3.2
    9 Polinom Halkaları K1- Bölüm 4.1
    10 Euclid Bölgesi K1- Bölüm 4.9, K2-Bölüm 4.6
    11 Asal ve İndirgenemez Elemanlar K2-Bölüm 4.6
    12 Tek Türlü Çarpanlarına Ayrılabilen Bölge K2-Bölüm 4.6
    13 Bir TÇB Üzerinde Polinomların Çarpanlara Ayrılması K1-Bölüm 4.6, K2-Bölüm 4.7
    14 İndirgenemez Polinomlar K1-Bölüm 4.7
    Ön Koşul Cebir I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk Karaaslan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Esma Baran Özkan
    Kaynaklar K1. Taşçı, D. (2007). Soyut Cebir. Alp Yayınevi, Ankara. K2. Çallıalp, F. (2018). Örneklerle Soyut Cebir. Birsen Yayınevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Malik, D. S., Mordeson, J. N., Sen, M.K. (1997). Fundamentals of Abstract Algebra. McGraw-Hill. YK2. Hungerford, T. W. (1974). Algebra. Springer-Verlag,NY. YK3. Herstein, I.N. (1996). Abstract Algebra. John Wiley&Sons Inc., NY. YK4. Dummit, D. S., & Foote, R. M. (1991). Abstract algebra. Prentice Hall.
    Dersin Amacı Halka ve Cisim Teorilerinin temel kavram ve özelliklerini detaylı bir şekilde öğretmek.
    Dersin İçeriği Halka, alt halka, idealler ve bölüm halkaları. Halka homomorfizmleri ve izomorfizmleri. Tamlık bölgeleri ve cisimler. Polinom Halkaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster