ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematiksel Biyoloji MAT420 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğrusal veya doğrusal olmayan dinamik sistemlerini çözer.
    2-Biyolojik modelleri kuramsal ve görsel olarak analiz eder.
    3-Kararlılık ve çatallanma analizi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Malthusian Modeli K1 - Bölüm 1.1
    2 Doğrusal Olmayan Modeller K1 - Bölüm 1.2
    3 Doğrusal Olmayan Modellerin İncelenmesi K1 - Bölüm 1.3
    4 Lojistik Model Üzerindeki Varyasyonlar K1 - Bölüm 1.4
    5 Ayrık ve Sürekli Modeller Üzerine Yorumlar K1 - Bölüm 1.5
    6 Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri K1 - Bölüm 2.1
    7 Yapılandırılmış Modeller için Projeksiyon Matrisleri K1 - Bölüm 2.2
    8 Özvektörler ve Özdeğerler K1 - Bölüm 2.3
    9 Özvektörleri ve Özdeğerleri Hesaplama K1 - Bölüm 2.4
    10 Basit Bir Avcı-Av Modeli K1 - Bölüm 3.1
    11 Çoklu Nüfus Modellerinin Dengeleri K1 - Bölüm 3.2
    12 Doğrusallaştırma ve Kararlılık K1 - Bölüm 3.3
    13 Olumlu ve Olumsuz Etkileşimler 1 K1 - Bölüm 3.4
    14 Olumlu ve Olumsuz Etkileşimler 2 K1 - Bölüm 3.4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Harun Baldemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Allman, E. S., & Rhodes, J. A. (2004). Mathematical models in biology: an introduction. Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap YK1 - Murray, J. D. (1989). Mathematical biology, vol. 19 of Biomathematics. YK2 - Edelstein-Keshet, L. (2005). Mathematical models in biology. Society for Industrial and Applied Mathematics. YK3 - Allen, L. J. (2007). Introduction to mathematical biology. Pearson/Prentice Hall.
    Dersin Amacı Matematiksel Biyoloji dersi biyolojik modellerin matematiksel olarak ifadeleri ve çözumleri ile ilgilidir. Bu derste fark denklemleri ve diferansiyel denklemlerin biyolojik modellemede nasıl kullanıldığı anlatılacaktır.
    Dersin İçeriği Fark denklemleri ve diferansiyel denkelmlerin biyolojideki uygulamaları. Kararlık ve uygulamaları. Çatallanma teorisi ve uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 4
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster