ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diferensiyel Geometri II MAT308 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüzeyin özeliklerini listeler
    2-Şekil operatörünü yorumlar
    3-Yüzey üstündeki özel eğrileri sınıflandırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Parametrik Yüzeyler K1. Sayfa 1-8
    2 I. Temel Form K1. Sayfa 9-14
    3 Bir Yüzeydeki Bir Eğrinin Darboux Çatısı K1. Sayfa 14-20
    4 Jeodezikler K1. Sayfa 21-25
    5 II. Temel Form K1. Sayfa 26-32
    6 Gauss Eğriliği K1. Sayfa 33-39
    7 Gauss Eğriliği ve Diferansiyel Formlar K1. Sayfa 40-45
    8 Gauss-Bonnet Teoremi K1. Sayfa 45-52
    9 Christoffel Sembolleri K1. Sayfa 53-59
    10 Küresel Gauss Dönüşümü K1. Sayfa 60-66
    11 Jeodezik Denklem K1. Sayfa 67-72
    12 Bir Eğri Boyunca Paralel Taşıma K1. Sayfa 73-80
    13 Kovaryant Türev K1. Sayfa 81-85
    14 Gauss ve Codazzi-Mainardi Denklemleri K1. Sayfa 86-92
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları 1- Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA 2- Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Kaynaklar K1. Ders notları
    Yardımcı Kitap YK1. Do Carmo, M. P. (2016). Differential geometry of curves and surfaces: revised and updated second edition. Courier Dover Publications. YK2. O`neill, B. (2006). Elementary differential geometry. Elsevier. YK3. Bloch, E. D. (2011). A first course in geometric topology and differential geometry. Springer Science & Business Media. YK4. Hacısalihoğlu, H. H. (2003). Diferensiyel geometri 2. Hacısalihoğlu Eğtim Hizmetleri Firması. YK5. Pressley, A. N. (2010). Elementary differential geometry. Springer Science & Business Media. YK6. Sabuncuoğlu, A. (2010). Diferensiyel Geometri. Nobel yayın dağıtım.
    Dersin Amacı Klasik diferansiyel geometrinin yüzeylerle ilgili temel kavram ve sonuçlarının öğretilmesi ve bu alanda yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilere gerekli altyapının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Parametrik Yüzeyler; I. Temel Form; Bir Yüzeydeki Bir Eğrinin Darboux Çatısı; Jeodezikler; II. Temel Form; Gauss Eğriliği; Gauss Eğriliği ve Diferansiyel Formlar; Gauss-Bonnet Teoremi; Christoffel Sembolleri; Küresel Gauss Dönüşümü; Jeodezik Denklem; Bir Eğri Boyunca Paralel Taşıma; Kovaryant Türev; Gauss ve Codazzi-Mainardi Denklemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster