ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Lineer Cebir I MAT203 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matris teori ve lineer denklem sistemlerini ilişkilendirir
    2-Gauss Yöntemini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözer
    3-Bir matrisin determinantını hesaplar
    4-Vektör cebirinin lineer bağımlılık ve lineer bağımsızlık gibi temel kavramlarını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50166
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matrisler ve matris işlemleri, Matris işlemlerinin cebirsel özellikleri K1-Bölüm 1.1, 1.2
    2 Bazı özel matrisler ve ayrılmış matrisler, Bir matrisin eşolon formu K1-Bölüm 1.3, 1.4
    3 Elementer matrisler, Çarpanlara ayırma teoremi, Matrisin tersini bulma, Bir matrisin rankı K1-Bölüm 1.5, K2-Bölüm 6.6
    4 Lineer denklem sistemleri K1-Bölüm 1.6, K3-Bölüm 3.1
    5 Lineer denklem sistemlerinin çözümü K1-Bölüm 1.6, K3-Bölüm 3.1
    6 Determinant ve özellikleri K1-Bölüm 4.1, 4.2
    7 Determinant hesabında kofaktör açılımı, Determinant yardımıyla bir matrisin tersinin bulunması, Cramer kuralı K1-Bölüm 4.3, 4.4, 4.5
    8 Vektörler ve vektörlerde işlemler K4-Bölüm 4.1
    9 Vektör uzayları K1-Bölüm 2.2
    10 Alt vektör uzayları K1-Bölüm 2.2
    11 Lineer bağımlılık ve bağıımsızlık K1-Bölüm 2.3
    12 Baz ve boyut K1-Bölüm 2.4
    13 Koordinatlar ve izomorfizmalar K1-Bölüm 2.5
    14 Geçiş matrisleri K1-Bölüm 2.6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yeşilot, G. (2004). Lineer Cebir Teori, Örnek ve Problemler, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, İstanbul K2.Yüce, S. (2015). Lineer Cebir, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara K3. Çallıalp, F. (2015). Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul K4. Özdemir, M. (2021). Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, 6. Basım, Altın Nokta Yayınevi, İzmir
    Yardımcı Kitap YK1. Sabuncuoğlu, A. (2014). Lineer Cebir, 5.Basım. Nobel Yayınları, Ankara YK2. Özdemir, M. (2020). Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler, 4.Basım. Altın Nokta Yayınevi, İzmir
    Dersin Amacı Dersin amacı, matematikçilerin ihtiyaç duyacağı temel lineer cebir altyapısını oluşturmaktır ve birçok kavram, aşina olunan n-boyutlu reel uzay içinde sunulacaktır.
    Dersin İçeriği Lineer denklem sistemleri, matrisler, determinant hesabı, vektör uzayları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster