Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ASLANTAŞ
|
Kaynaklar
|
K1. Başkan, T., Bizim, O., Cangül İ.N. 2006, Metrik Uzaylar ve Genel Topolojiye Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Metric Spaces by P. K. Jain, K. Ahmad (ISBN: 9781842651704).
K3. Kılıç, S. A., Erdem M., 1999, Metrik Uzaylar ve Topoloji, Vipaş Yayınları, İstanbul.
K4. Soykan, Y., 2012, Metrik Uzaylar ve Topolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
K5. Koçak, M., 2015, Genel Topolojiye Giriş ve Problem Çözümleri, Nisan Kitapevi, ISBN: 9789756428825.
|
Dersin Amacı
|
Metrik uzay, yakınsama, Cauchy dizis,i tamlık kavramlarını öğrenir. Metrik yapısının ayrışımını öğrenir. Vektör uzayı, normlu uzay ve bazı temel özelliklerini anlar. Uzaylar arasındaki ilişkiyi anlar.
|
Dersin İçeriği
|
Mutlak değer ve bazı eşitsizlikler (Hölder ve Minkowski eşitsizlikleri), reel sayılarda yakınsaklık, reel sayılarda süreklilik, metrik uzaylar, normlu uzaylar, alt uzaylar, açık ve kapalı kümeler, alt uzaylarda açık ve kapalı kümeler, komşuluklar ve yığılma noktaları, denk metrikler, metrik uzaylarda yakınsaklık, metrik uzaylarda süreklilik, normlu uzaylarda yakınsaklık, normlu uzaylarda süreklilik
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
5
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
4
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
4
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|