ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematik Tarihi MAT215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik Tarihindeki araştırma yöntemlerini özetler
    2-Eski çağ ve Ortaçağ dünyasında matematiğin tarihini yorumlar.
    3-Farklı uygarlıkların matematiğin gelişimine katkılarını analiz eder.
    4-Atatürk`ün matematikle ilişkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matematik tarihinde araştırma yöntemleri K1 - Bölüm 1
    2 Sümer ve Babil de matematik. K1 - Bölüm 2
    3 Antik Mısır`da matematik K1 - Bölüm 3
    4 Uzak doğu matematiği K1 - Bölüm 4
    5 Yunan matematiği K1 - Bölüm 5
    6 Türk ve doğulu matematikçiler, islam dünyası matematikçileri K1 - Bölüm 6
    7 Türev ve integral kavramları ve diferensiyel denklemlerin tarihsel gelişimi K1 - Bölüm 7
    8 Lineer cebirin tarihsel gelişimi, Fibonacci sayıları, Matematiğin rönesansı: Avrupa matematiğinin yeniden doğuşu K1 - Bölüm 8
    9 Kübik denklemlerin çözümleri ve sonuçları K1 - Bölüm 9
    10 Olasılık teorisinin gelişimi, sayı teorisinin dirilişi: Fermat, Euler ve Gauss K1 - Bölüm 10
    11 Modern analizin kurucusu: Weierstrass, Küme teorisinin paradoksları K1 - Bölüm 11
    12 Karmaşık sayıların gösterimi, sonsuzun sayılması, sayılabilen ve sayılamayan kümeler K1 - Bölüm 12
    13 Topolojinin tarihsel gelişimi, modern matematikte kadınlar K1 - Bölüm 13
    14 Atatürk ve matematik K1 - Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Merzbach, U. C., & Boyer, C. B. (2011). A history of mathematics (3rd ed.). Wiley.
    Yardımcı Kitap YK2. Mustafa Kemal ATATÜRK (2006). Geometri, Örgün Yayınları. YK3. Adnan BAKİ (2020). Matematik Tarihi ve Felsefesi, Pegem Akademi. YK4. Ali DÖNMEZ (2002). Ali Dönmez, Matematiğin öyküsü ve serüveni,1-11.Cilt. Dünya matematik Tarihi Ansiklopedisi.
    Dersin Amacı Mısırlılardan günümüze matematiğin gelişimini öğretmek, matematik tarihinde önemli rolleri olan matematikçilere öğretmek, matematiğin medeniyette temel kültürlü bir güç olarak yerini nasıl aldığına dair yeterli bir açıklama sağlamak.
    Dersin İçeriği Matematik Tarihinde araştırma yöntemleri. Babilliler ve Sümer Matematik. Mezopotamya`da matematik, Eski Mısır`da matematik, Yunan matematiği, Türk-İslam dünyası matematikçileri. Fibonacci sayıları. Kübik denklemlerin çözümleri ve sonuçlar, Modern matematiğin ortaya çıkış, Olasılık teorisinin gelişimi, Limit kavramının gelişimi: Newton ve Leibniz Euler, Gauss ve Cauchy?nin katkıları, Modern analizin kurucusu: Weierstrass, Karmaşık sayıların gösterimi Sonsuzun sayılması, sayılabilen ve sayılamayan kümeler, Küme teorisinin paradoksları, Modern matematikte kadınlar, Atatürk ve matematik.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster