Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yazılımın temel bileşenlerinin kurulumu, güncellenmesi ve diğer programlarla uyumluluğunun sağlanması
|
K1-Ders notları
|
2
|
Doküman yapısı: Sınıflar, bölümler, numaralandırma
|
K1-Ders notları
|
3
|
Cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnot ve başlıklar
|
K1-Ders notları
|
4
|
Tablo oluşturma yöntemleri
|
K1-Ders notları
|
5
|
Matematik modu
|
K1-Ders notları
|
6
|
Denklem ortamı
|
K1-Ders notları
|
7
|
Teorem, tanım ortamları ve numaralandırılışları
|
K1-Ders notları
|
8
|
Sayfa ayarları, sayfa düzeni
|
K1-Ders notları
|
9
|
Sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar
|
K1-Ders notları
|
10
|
Grafik paketleri ve grafiklerin dökümanlara yerleştirilmesi
|
K1-Ders notları
|
11
|
İçindekiler ve dizin bölümleri oluşturma
|
K1-Ders notları
|
12
|
Kaynakça oluşturma ve kullanma için paketlerin kullanımı
|
K1-Ders notları
|
13
|
Sunum hazırlama
|
K1-Ders notları
|
14
|
Seminer hazırlama
|
K1-Ders notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ufuk Ozturk
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karaoğlu, B. (2006). İnce bir LATEX2? Elkitabı. Unpublished manuscript. http://ftp.jaist.ac.jp/pub/CTAN/info/lshort/turkish/lshort-tr.pdf
YK2. Grätzer, G. (2013). Math into LATEX: An introduction to LATEX and AMS-LATEX. Springer Science & Business Media.
YK3. Oetiker, T., Partl, H., Hyna, I., & Schlegl, E. (2007). The not so short introduction to LATEX2e. Unpublished manuscript. http://www. tug. org/tex-archive/info/lshort/english/lshort. pdf.
YK4. Lamport, L. (1994). LATEX: a document preparation system: user`s guide and reference manual. Addison-wesley.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere uygun yazılımlar yardımıyla bilimsel belgeler yazmayı öğretmektir..
|
Dersin İçeriği
|
Yazılımın temel bileşenlerini kurmak ve güncellemek ve diğer programlarla uyumluluğunu sağlamak; Belge yapısı: Sınıflar, bölümler, numaralandırma; Cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnotlar ve başlıklar; Tablo oluşturma yöntemleri; Matematik modu; Denklem ortamı; Teorem, tanım ortamları ve numaralandırma; Sayfa ayarları, sayfa düzeni; Sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar; Grafik paketleri ve belgeleri belgelere yerleştirme; İçindekiler ve Dizin Bölümleri; Kaynakça oluşturmak ve kullanmak için paketleri kullanmak; Sunu hazırlamak; Bir seminer hazırlamak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
3
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|