ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Doküman Hazırlama MAT318 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazılımı yükler ve günceller
    2-İlgili programlarla uyumlu çalışır
    3-Yazılım kullanarak bilimsel belgeler hazırlar
    4-Yazılım içindeki paketleri kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler6031236
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yazılımın temel bileşenlerinin kurulumu, güncellenmesi ve diğer programlarla uyumluluğunun sağlanması K1-Ders notları
    2 Doküman yapısı: Sınıflar, bölümler, numaralandırma K1-Ders notları
    3 Cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnot ve başlıklar K1-Ders notları
    4 Tablo oluşturma yöntemleri K1-Ders notları
    5 Matematik modu K1-Ders notları
    6 Denklem ortamı K1-Ders notları
    7 Teorem, tanım ortamları ve numaralandırılışları K1-Ders notları
    8 Sayfa ayarları, sayfa düzeni K1-Ders notları
    9 Sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar K1-Ders notları
    10 Grafik paketleri ve grafiklerin dökümanlara yerleştirilmesi K1-Ders notları
    11 İçindekiler ve dizin bölümleri oluşturma K1-Ders notları
    12 Kaynakça oluşturma ve kullanma için paketlerin kullanımı K1-Ders notları
    13 Sunum hazırlama K1-Ders notları
    14 Seminer hazırlama K1-Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk Ozturk
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Karaoğlu, B. (2006). İnce bir LATEX2? Elkitabı. Unpublished manuscript. http://ftp.jaist.ac.jp/pub/CTAN/info/lshort/turkish/lshort-tr.pdf YK2. Grätzer, G. (2013). Math into LATEX: An introduction to LATEX and AMS-LATEX. Springer Science & Business Media. YK3. Oetiker, T., Partl, H., Hyna, I., & Schlegl, E. (2007). The not so short introduction to LATEX2e. Unpublished manuscript. http://www. tug. org/tex-archive/info/lshort/english/lshort. pdf. YK4. Lamport, L. (1994). LATEX: a document preparation system: user`s guide and reference manual. Addison-wesley.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere uygun yazılımlar yardımıyla bilimsel belgeler yazmayı öğretmektir..
    Dersin İçeriği Yazılımın temel bileşenlerini kurmak ve güncellemek ve diğer programlarla uyumluluğunu sağlamak; Belge yapısı: Sınıflar, bölümler, numaralandırma; Cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnotlar ve başlıklar; Tablo oluşturma yöntemleri; Matematik modu; Denklem ortamı; Teorem, tanım ortamları ve numaralandırma; Sayfa ayarları, sayfa düzeni; Sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar; Grafik paketleri ve belgeleri belgelere yerleştirme; İçindekiler ve Dizin Bölümleri; Kaynakça oluşturmak ve kullanmak için paketleri kullanmak; Sunu hazırlamak; Bir seminer hazırlamak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster