ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğrusal Cebir MAT221 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematiğin sayılar üzerine kurulduğunu ve matematik sistemlerinin ne işe yaradığını yorumlar.
    2-Matris ve vektör uzayı kavramını tanımlar.
    3-Bu uzayların boyutlarını 2 ve 3`e indirdiğinde geometrik olarak karşılık gelen kavramları tasarlar
    4-Lineer Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemlerini araştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer Denklem Sistemleri, Matrisler K1-Bölüm-1
    2 Elementer Matrisler, Matriste Elementer Sütun ve Satır İşlemleri , Üçgen Ayrışımı K1-Bölüm-1
    3 Permütasyon Kavramı, Determinant Fonksiyonu K1-Bölüm-1
    4 Determinant Açılımı, Cramer Yöntemi K1-Bölüm-1
    5 Vektör Uzayı Kavramı, Düzlemde Vektörler K1-Bölüm-2
    6 Uzayda Vektörler, Alt Vektör Uzayı K1-Bölüm-2
    7 Lineer Bileşim Kavramı , Lineer Bağımsızlık K1-Bölüm-2
    8 Vektör Uzayının Boyutu K1-Bölüm-2
    9 Matrisin Rankı, Matrisin Sıfır Uzayı K1-Bölüm-3
    10 Lineer Dönüşümler, Lineer Dönüşümün Rankı ve Sıfırlığı K1-Bölüm-3
    11 Lineer Dönüşümün Matrisi K1-Bölüm-7
    12 İç Çarpım K1-Bölüm-8
    13 Dik Tümleyen, Vektörel Çarpım K1-Bölüm-8
    14 Lineer Dönüşümün Öz Vektörleri, Köşegenleştirilebilir Dönüşümler K1-Bölüm-10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Esma BARAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sabuncuoğlu, A. (2012). Mühendislik ve İstatistik Bölümleri için Lineer Cebir (2. Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.Leon, S. J. (2015). Linear Algebra with Applications (7th edition). Pearson Prentice Hall, New Jersey. YK2.Kolman, B.(2021). Introductory Linear Algebra with Applications (8th edition). Pearson Prentice Hall, New Jersey.
    Dersin Amacı Lineer Cebirin temel kavramlarını ve bu kavramların bazı mühendislik problemlerine uygulanmasını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Matrisler ve Denklem sistemleri: Doğrusal denklem sistemleri, Satır Echelon formu, Matris cebiri, elementer matrisler, ayrılmış matrisler, Determinantlar: Bir matrisin determinantı, determinantın özellikleri, Cramer kuralı, Vektör uzayları: tanım ve örnekler, altuzaylar, doğrusal bağımlılık, Taban ve boyut, taban değişimi, satır uzayı ve sütun uzayı, Doğrusal dönüşümler: tanım ve örnekler, doğrusal gösterimlerin matris gösterimi, benzerlik, Ortogonallik: n boyutlu reel uzayda skaler çarpım, ortogonal altuzaylar, En küçük kareler yöntemi, iç çarpım uzayları, ortonormal kümeler, Gram-Shmidt ortogonalleştirme işlemi, ortogonal polinomlar, Özdeğerler ve özvektörler, köşegenleştirme, Hermit matrisleri, tek değer ayrıştırması, Quadratic formlar, Pozitif tanımlı matrisler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster