ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ayrık Matematik ve Uygulamaları MAT142 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örnek bir sistemi basit düzeyde biçimsel açıdan analiz eder.
    2- Matematik açısından geçerli bir kanıt için gerekli akıl yürütme kurallarını ve kanıt yöntemlerini kullanır.
    3-Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını programlamalarda uygular.
    4-Çizge kuramının temel problemlerini ve çözüm yöntemlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Setler K1-Bölüm-1
    2 Önermeler K1-Bölüm-1
    3 Argümanlar ve Çıkarım Kuralları K1-Bölüm-1
    4 Matematiksel Sistemler, Doğrudan Kanıtlar ve Karşı Örnekler K1-Bölüm-2
    5 Diğer Kanıt Yöntemleri K1-Bölüm-2
    6 Fonksiyonlar K1-Bölüm-3
    7 Diziler ve Katarla K1-Bölüm-3
    8 İlişkiler ve Denklik İlişkileri K1-Bölüm-3
    9 Sayma Yöntemlerinin Temel İlkeleri K1-Bölüm-6
    10 Genelleştirilmiş Permütasyonlar ve Kombinasyonlar, Güvercin Yuvası İlkesi K1-Bölüm-6
    11 Yollar ve Döngüler, Hamilton Döngüleri ve Gezgin Satış Görevlisi Problemi K1-Bölüm-8
    12 Grafiklerin Temsilleri ve Grafiklerin İzomorfizmaları K1-Bölüm-8
    13 Ağaçların Terminolojisi ve Karakterizasyonları K1-Bölüm-9
    14 Boole Cebirleri K1-Bölüm-11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Johnsonbaugh, R. (2009). Ayrık Matematik (7. Baskı). Pearson, New Jersey. [Çevirisi: Gürçay, H. (2019). Kesikli Matematik (Yedinci Baskıdan Çeviri). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.]
    Yardımcı Kitap YK1. Rosen, K. H. (2012). Discrete mathematics and its applications, Seven Edition, McGraw-Hill, New York.
    Dersin Amacı Bilgisayar Mühendisliği çalışmaları için gerekli olan temel matematiksel yapıları ve yöntemleri öğretmek.
    Dersin İçeriği Kümeler, Önermeler, Sayma, Çıkarım Kuralları, İspat Yöntemleri, Fonksiyonlar, Bağıntılar, Graflar, Ağaçlar, Boole Cebirleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster