ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Kimya II KİM102 BAHAR 6+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimyasal kınetik, Kimyasal dengeye ait teorileri, Asit ve bazlara ait teorileri, Entropi ve elektrokimyanın kanunlarını, tanımlar
    2-Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının kanunlarını tanımlar
    3-Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının doğasını açıklar
    4-Fizikokimyasal değişimleri açıklar
    5-Kinetik, denge, asit-baz, entropi ve elektrokimya ile ilgili olayları yorumlar
    6-Kinetik, denge, asit-baz, entropi ve elektrokimya ile ilgili olaylara ait problemleri çözer ve karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   254
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,47 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kimyasal kinetik
    2 Kimyasal denge
    3 Asitler ve bazlar
    4 Asit-baz dengeleri
    5 Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri
    6 İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji
    7 Elektrokimya
    8 Ara Sınav
    9 Baş grup elementleri I: Metaller
    10 ARASINAV
    11 Baş grup elementleri II: Ametaller
    12 Geçiş elementleri
    13 Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri
    14 Çekirdek kimyası
    15 Organik kimya
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar [1] R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G. Herring (Çeviri), Genel Kimya, Palme Yayıncılık, 8.Baskı,2005
    Yardımcı Kitap [2] C.E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyası, Çağlayan Kitabevi, 1.Baskı,1999 [3] E.Erdik, Y.Sarıkaya, Temel Üniversite Kimyası, Cilt:2, 1986 [4] W.Fine, H.Beal (Çeviri), Üniversite Kimyası, 2.Cilt, Alkım Yayınevi,2000 [5] W.Atkins, L.Jones (Çeviri), Temel Kimya, Bilim Yayıncılık, 1999.
    Döküman -
    Dersin Amacı Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Kimyasal kinetik ve denklemi, asit ve baz, asit-baz, çözünürlük ve kompleks iyon denklemi, enthropi ve serbest enerji, elektrokimya, metaller ve ametaller, geçiş metalleri, kompleks iyonlar, nükleer kimya, koordinasyon bileşikleri, organik kimya denklemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster