ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Buluşlar ve Nobel Ödülü KİM135 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel buluşlar nasıl yapıldı öğrenir
    2-Bilimsel buluşların hayatımızda yerlerini öğrenir
    3-Buluşları yapan bilim adamları ve hayat hikayeleri öğrenir
    4-Nobel ödül tarihi öğrenir
    5-Kimler nobel ödülü aldı öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması
    2 Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması
    3 Nobel Ödülünün Tarihi
    4 Nobel Kimya Ödülü sahipleri
    5 Nobel Edebiyat Ödülü sahipleri
    6 Nobel Fizik Ödülü sahipleri
    7 Nobel Tıp Ödülü sahipleri
    8 Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
    9 Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
    10 Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
    11 Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
    12 Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri
    13 Hayatımızı değiştiren icatlar (Pusula, matbaa, mikroskop, teleskop, buhar motoru, elektrik)
    14 Hayatımızı değiştiren icatlar (Plastik, radyo, penisilin, bilgisayar, kalp pili, lazer, cep telefonu, internet vs.)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Frank Ashall (Çeviri: Gülgün Selamoğlu), 1994. Olağanüstü Buluşlar, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 208. Asimov I., 2006. Bilim ve Buluşlar Tarihi, İmge Kitabevi Yayınları, 1. Basım, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilimsel Buluşlar ve Nobel Ödül tarihinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Zaman İçinde Bilim İcatların Kronolojik Sıralaması Nobel Ödülünün Tarihi Nobel Kimya Ödülü sahipleri Nobel Edebiyat Ödülü sahipleri Nobel Fizik Ödülü sahipleri Nobel Tıp Ödülü sahipleri Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri Nobel Bilim Ödülü alan Bilim Adamlarının Kısa Hayat Hikayeleri Hayatımızı değiştiren icatlar (Pusula, matbaa, mikroskop, teleskop, buhar motoru, elektrik) Hayatımızı değiştiren icatlar (Plastik, radyo, penisilin, bilgisayar, kalp pili, lazer, cep telefonu, internet vs.)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    3 Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir. 5
    4 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
    5 Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir. 5
    6 Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. 4
    7 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    8 Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. 3
    9 Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
    10 Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
    11 Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder. 4
    12 Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır. 5
    13 Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir. 3
    14 Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster