Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İnorganik Kimyaya Giriş
|
|
2
|
Atom yapısı
|
|
3
|
Atom kuramının tarihi gelişimi, Schrödinger Denklemi
|
|
4
|
Atomların Periyodik Özellikleri
|
|
5
|
Bağlanma Kuramı
|
|
6
|
Lewis Elektron-Nokta Yapıları, Rezonans,VSEPR
|
|
7
|
Moleküllerarası Etkileşimler- Hidrojen Bağı
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
9
|
Simetri ve Grup kuramı
|
|
10
|
Nokta grupları, Karakter çizelgeleri, Uygulamalar
|
|
11
|
Atom Orbitallerinden Molekül Orbitallerin Oluşumu
|
|
12
|
Aynı çekirdekli ve farklı çekirdekli iki atomlu moleküller, Çok atomlu moleküller
|
|
13
|
Kristal Katılar, İyonik kristallerde bağlanma, Örgü enerjisi ve çözünürlük
|
|
14
|
Molekül Orbitalleri ve Bant yapısı, Diyotlar, Süperiletkenlik
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Saliha ALYAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
G.L. Miessler, D.A. Tarr, Inorganic Chemistry, PrenticeHall
D.F.Shriver, P. W. Atkins, C. H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford Chem.
H. Ölmez,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnorganik kimya?nın temel konularını iyi bir şekilde anlama
|
Dersin İçeriği
|
Atomun Elektronik Yapısı, Işın Madde İlişkisi, Atomik Spektrum, Bohr Atom Modeli, Değerlik Bağ Kuramı ve Hibritleşme, Moleküler Orbital Kuramı, Aynı ve Farklı Atomlu Bağlar, İyonik Bağ ve İletkenlik , Moleküllerarası Etkileşimler, Asitler ve Bazlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
3
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|