Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Radikal Tepkimeleri
|
|
2
|
Alkoller ve eterler
|
|
3
|
Aromatiklik ve Benzen
|
|
4
|
Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme
|
|
5
|
Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi
|
|
6
|
Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri, Katılma Tepkimeleri
|
|
7
|
Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi
|
|
8
|
Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri, Reaksiyonları ve Eldesi
|
|
9
|
ARASINAV
|
|
10
|
Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler
|
|
11
|
1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri
|
|
12
|
Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu
|
|
13
|
Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları
|
|
14
|
Aminlerin Eldesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), 2001. Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara.
Solomons G., Fryhle C.,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), 2002. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Balcı, M., 2008. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, TÜBA, Ankara.
Tüzün C., 1999. Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, Palme Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik bileşiklerin sınıflandırılması ve bu sınıflara ait örneklerin tanınması, bazı işlevsel grupların sentezi ve reaksiyonlardaki davranışlarının kavranması. Organik bileşiklerin özelliklerini, elde edilişlerini, fonksiyonlu grupların reaksiyon türlerinin tanınması Organik kimya alanında son yıllarda gelişme gösteren konuları ve bu konuların temel prensiplerini, amaçları ve uygulama alanlarını tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Radikal Tepkimeleri
Alkoller ve eterler
Aromatiklik ve Benzen,
Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme
Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi
Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri, Katılma Tepkimeleri
Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi
Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri, Reaksiyonları ve Eldesi
Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler
1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri
Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu
Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları
Aminlerin Eldesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
3
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
3
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
3
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
3
|