Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nitel Analiz, nicel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, nitel analizde temel işlemler, uyulması gereken kurallar
|
|
2
|
I. grup katyonların ön denemeleri ve I. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
3
|
II. grup katyonların ön denemeleri ve I. ve II. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
4
|
III grup katyonların ön denemleri ve III. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
5
|
IV-V grup katyonların ön denemeleri ve IV-V Grup katyon bilinmeyen analizi
|
|
6
|
I-II grup anyon ön denemeleri ve I-II Grup anyon bilinmeyen analizi
|
|
7
|
III-V grup anyon ön denemeleri ve III-V grup anyon bilinmeyen analizi
|
|
8
|
Çözeltiden I-V katyon/anyon analizi
|
|
9
|
Ara sınav
|
|
10
|
Çeşitli katı örneklerinin çözünürleştirilmesi sonucu elde edilen çözeltiden I-V katyon-anyon analizi
|
|
11
|
I-V katyon-anyon analizi devamı
|
|
12
|
I-V katyon-anyon analizi devamı
|
|
13
|
Telafi
|
|
14
|
telafi
|
|
Ön Koşul
|
Genel Kimya I ve II lab. ve Analitik Kimya I lab.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) Kılıç, E.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J. ve Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık 8. Baskı, Ankara, 2007.
2) Gündüz, T, Yarı-Mikro Kalitatif Analiz Laboratuvar Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005.
3) Özyörük, G.; Salih, B.; Gökoğlu, E.; Pekmez, N., Analitik Kimya Laboratuvarı Nitel Analiz Uygulamaları, Hacettepe Üniv., Ankara, 1994.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Katyon ve anyonların reaksiyonların öğrenilmesi ve sistematik kalitatif analiz becerisinin laboratuar ortamında sağlanması
|
Dersin İçeriği
|
Nitel analiz, nitel analiz laboratuarında kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, nitel analizde temel işlemler, uyulması gereken kurallar, I-V. grup katyon ve anyonlarının ön denemeleri ve bilinmeyen çözeltideI-V. grup katyon ve anyonlarının analizi, bilinmeyen katı numunenin çözünürleştirilmesi sonucu elde edilen çözeltide I-V. grup katyon ve anyonlarının analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|