Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Alkoller ve Eterler
Yapıları, Adlandırmaları ve Fiziksel özellikleri. Alkol ve Eterlerin hazırlanması ve reaksiyonları.
|
K1: Bölüm 11,12
K2: Bölüm 7, 8
|
2
|
Tiyoller, Sülfürler ve Epoksitler
Yapıları, Adlandırmaları ve Fiziksel özellikleri.
Tiyol, sülfür ve epoksitlerin eldesi ve reaksiyonları.
|
K2: Bölüm 8
|
3
|
Aldehit ve ketonlar:
Aldehit ve Ketonların yapıları, Adlandırmaları ve Fiziksel Özellikleri. Karbonil çift bağına nükleofilik katılmalar.
|
K1: Bölüm 16,17
K2: Bölüm 13
|
4
|
Aldehit ve ketonlar: Devam
Aldehit ve Ketonların Sentezi, Aldol Reaksiyonu, Keto-enol Tautomerizm. Aldehit ve ketonların indirgenme ve yükseltgenme reaksiyonları.
|
K1: Bölüm 16,17
K2: Bölüm 13
|
5
|
Karboksilli asitler
Karboksilli asitlerin yapıları, adlandırılması, fiziksel özellikleri. Asitlik. Hazırlanması ve reaksiyonları.
|
K1: Bölüm 18
K2 Bölüm 14
|
6
|
Karboksilik asit türevleri
Karboksilli asit türevlerinin yapıları, adlandırılması, fiziksel özellikleri. Hazırlanması ve reaksiyonları.
|
K1: Bölüm 18
K2 Bölüm 15
|
7
|
Aromatik bileşikler ve Aromatiklik
Benzen ve Türevlerinin Adlandırılması, Benzenin Kararlılığı, Aromatiklik Kavramı, Benzenin Reaksiyonu, Hückel kuralı, Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme Reaksiyonları.
|
K1: Bölüm 14
K2:Bölüm 11, 12
|
8
|
Aromatik bileşiklerin tepkimeleri-devam
|
K1: Bölüm 15
K2:Bölüm 11, 12
|
9
|
Fenoller
|
K1: Bölüm 21
K2: Bölüm 12
|
10
|
Aminler
|
K1: Bölüm 20
K2: Bölüm 18
|
11
|
Karbonhidratlar
Monosakkaritler, Mutarotasyon, Fiziksel Özellikleri, Glikozit oluşumu, Monosakkaritlerin reaksiyonları, Disakkaritler, Polisakkaritler.
|
K1: Bölüm 22
K2: Bölüm 23
|
12
|
Aminoasitler
Amino asitlerin asit baz özellikleri, Amino asitlerin yapıları, tepkimeleri, peptitler ve peptitlerde bağlanma, peptit yapısının belirlenmesi.
|
K1: Bölüm 24
K2: Bölüm 25
|
13
|
Lipidler
Yağlar, Sabun ve Deterjanlar, Fosfolipidler, Prostaglandinler, Steroidler
|
K1: Bölüm 23
K2: Bölüm 24
|
14
|
Nükleik asitler;
Nükleik asitlerin hidroliz ürünleri, DNA ve RNA nın yapısı ve özellikleri
|
K1: Bölüm 25
K2: Bölüm 26
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
---
|
Kaynaklar
|
K1: Solomons, G., Fryhle, C. (2002). Organik Kimya. (7. Basımdan çeviri). Literatür Yayınları. İstanbul
K2: Fessenden, R. J.; Fessenden, J. S.; Marshall, W. Logue. (2001). Organik Kimya, (Çeviri Editörü: Uyar, T).
ISBN: 975-8531-01-8
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik moleküllerin Lewis yapıları ve geometrik şekillerinin çizimi, organik molekülde bulunan önemli fonksiyonel grupların açık yapıları (alkol, eter, epoksit, fenol, aldehit, keton, amin, karboksilik asit ve türevleri) ve bu organik moleküllerin adlandırılmaları, fiziksel özellikleri, sentezi ve reaksiyonlarını ayrıca karbohidratlar, lipitler, amino asitler ve nükleik asilerin yapıları ve sentezi ve tepkimelerini konusunda bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Alkol, Tiyol, Eter ve epoksitler, Aromatiklik ve Benzen, Substitue Benzenler, Aldehit ve Ketonlar, Karboksilli Asitler, Karboksilli Asit Türevleri, Aminler, Fenoller, Karbohidratlar, Lipidler, amino asitler ve nükleik asitler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
-
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
-
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
-
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|