Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Kalaycıoğlu, L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M Tiftik. 2010. Biyokimya. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
2.R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harper?s İllustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China.
3.Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara.
4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
5. Küfrevioğlu, İÖ. Keha, E. 2010. Biyokimya. Aktif Yayinevi, 643, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik bilimlerde büyük reformlar gerçekleşmektedir ve biyokimya bu gelişimlerin başında yer almaktadır. Biyokimya I dersi ile canlı materyalin yapı, organizasyon ve fonksiyonu hakkında moleküler düzeyde bilgi sağlamak temel hedeftir. Bu giriş dersinde; biyolojik bileşenlerin kimyası ve biyolojik fonksiyon ile ilişkilendirilmesi ve biyolojik enformasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyokimyaya giriş, biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonları; Aminoasitler, peptidler, proteinler, enzim, koenzimler, yağlar, nükleik asitler, protein katlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
3
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
1
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
3
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
3
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|