ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enstrümental Analiz Lab KİM310 BAHAR 0+4 Üniversite Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel enstrümental analiz cihazlarını tanınır, cihaz bileşenlerini yakından görülür.
    2-Bazı enstrümental analiz uygulamaları bireysel olarak yürütülebilir.
    3-Analizlerde karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları öğrenilir.
    4-Bir analize ilişkin metot seçimi veya literatür taraması yapılabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler104416
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1012560
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10199
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   203
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,77 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alev Emisyon Spektroskopisi
    2 Mor Ötesi Görünür Bölge Spektroskopisi
    3 Infrared-Attenuated Toplam Yansıma Spektroskopisi
    4 Elementel Analiz Spektroskopisi
    5 Indüktif Eşleşmiş Plazma Spektroskopisi
    6 Atomik Abdsorpsiyon Spektroskopisi
    7 Kolon kromatografisi
    8 Ara Sınav
    9 Gaz Kromatografisi (GC-MS)
    10 Ara sınav
    11 Sıvı Kromatografisi (HPLC-TLC)
    12 Potansiyometre
    13 Flash Kromatografi
    14 Elektroforez
    15 Telafi Haftası
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Kılıç, E.; Köseoğlu, F.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), Enstrumantal Analiz İlkeleri, (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J.; Crouch, S.R.), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. 2) Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999. 3) Yaman, M., Enstrümantal Analiz ders notları, http://www.profdrmehmetyaman.com/ders_notlari/ens.pdf 4) Bektaş, S.; Genç, Ö.; Salih, B.; Ersöz, A.; Yıldız, A., Enstrümantal Analiz Deneyleri.
    Yardımcı Kitap Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999.
    Döküman -
    Dersin Amacı Enstrümental Analiz dersinde teorik olarak öğrenilen yöntemlerin laboratuar ortamında uygulanması ve cihazların tanınması.
    Dersin İçeriği Alev Emisyon Spektroskopisi, Mor Ötesi Görünür Bölge Spektroskopisi, Infrared-Attenuated Toplam Yansıma Spektroskopisi, Elementel Analiz Spektroskopisi, Indüktif Eşleşmiş Plazma Spektroskopisi, Atomik Abdsorpsiyon Spektroskopisi, Kolon kromatografisi, Gaz Kromatografisi (GC-MS), Sıvı Kromatografisi (HPLC-TLC), Potansiyometre, Flash Kromatografi, Elektroforez
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster