Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Killerin organik kimyadaki önemi
|
|
2
|
Organik kimyada kullanılan başlıca killer
|
|
3
|
Katalizör olarak kullanılan killer
|
|
4
|
Katılma reaksiyonları reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
5
|
Ayrılma ve yükseltgenme reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
6
|
Dehidrojenasyon, aromatikleşme, halkalaşma reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
7
|
Diels-Alder reaksiyonları reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
8
|
Yeniden düzenlenme reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
9
|
Kondensasyon reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
10
|
Karbonil bileşiklerinin reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
11
|
Karboksilik asit ve türevlerinin reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
12
|
Elektrofilik Aromatik yerdeğiştirme reaksiyonlarında kullanılan killer
|
|
13
|
C-C, C-O, C-S,C-N, C-Si ve C-Br bağlarının bölünmesinde kullanılan killer
|
|
14
|
Killerin genel sentez yöntemleri ve ilgili makaleler.
|
|
Ön Koşul
|
Organik kimya I ve II
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
---
|
Kaynaklar
|
Organic Chemistry Using Clay, M.Balogh, P. Laszlo
|
Yardımcı Kitap
|
İlgili web siteleri: www.elsevier.com, www.Sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
|
Dersin Amacı
|
Organik sentezde killerin önemi ve kullanımı konusunda ileri düzeyde bilgi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Elektrofilik aromatik yerdeğiştirme, katılma reaksiyonları, ayrılma reaksiyonları, yükseltgenme ve dehidrojenasyon reaksiyonları, halkalaşma reaksiyonları, Diels-Alder reaksiyonları, yeniden düzenleme, kondensasyon reaksiyonları, karbonil bileşikleri, karboksilik asit ve türevleri ve çeşitli reaksiyonlarda kullanılan killer.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|