Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nükleer Manyetik Rezonans (NMR)
|
|
2
|
Yapı analizlerinde iki boyutlu NMR
|
|
3
|
Sıvı NMR da miktar analizleri
|
|
4
|
Katı bileşik analizlerinde qNMR
|
|
5
|
Mikrobobinli Nükleer Manyetik
|
|
6
|
İlaç analizlerinde qNMR spektroskopi
|
|
7
|
NMR spektroskopisi ile birden fazla ilaç
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
9
|
Polimer karakterizasyonunda NMR
|
|
10
|
Doğal ürünlerde NMR spektroskopisi
|
|
11
|
İlaçlarda ve ilaç formulasyonlarında katı
|
|
12
|
Metabolik profil
|
|
13
|
Ilaç analizlerinde Dosy NMR
|
|
14
|
Meyve suyu kalite control analizleri gibi NMR ile karışım analizleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Berger S., D. Sicker, 2009. Classics in Spectroscopy Isolation and Structure Elucidation of Natural Products, Wiley-VCH, Weinheim.
Holzgrabe U., I. Wawer, B. Diehl, 2008. NMR Spectroscopy in Pharmaceutical Analysis. Elsevier, Oxford
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
NMR spektroskopisinin öneminin ve kullanım alanlarının öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Nükleer Manyetik Rezonans (NMR)
spektroskopisinin pirensipleri
Yapı analizlerinde iki boyutlu NMR
metotları
Sıvı NMR’da miktar analizleri
Katı bileşik analizlerinde qNMR
Mikrobobinli Nükleer Manyetik
Rezonans spektroskopisi
İlaç analizlerinde qNMR spektroskopi
NMR spektroskopisi ile birden fazla ilaç
karışımlarının araştırılması
Polimer karakterizasyonunda NMR
uygulamaları
Doğal ürünlerde NMR spektroskopisi
İlaçlarda ve ilaç formulasyonlarında katı
madde ölçümleri
Metabolik profil
Ilaç analizlerinde Dosy NMR
Meyve suyu kalite control analizleri gibi NMR ile karışım analizleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
5
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|