Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Avrupa Farmakopesi: Genel terminolojisi, genel testleri ve tetkikleri. Halojenler
|
|
2
|
Halojenitler, arıtılmış su
|
|
3
|
Oksijen ve bileşikleri
|
|
4
|
Kükürt ve bileşikleri, nitrojen ve bileşikleri
|
|
5
|
Bizmut bileşikleri, alkali metal tuzlar (Na, Li), silikon, magnezyum ve bor bileşikleri
|
|
6
|
Kalsiyum, çinko ve baryum bileşikleri
|
|
7
|
Civa, demir ve gümüş bileşikleri
|
|
8
|
Hidrokarbonlar ve doymuş hidrokarbonların halojen türevleri Doymuş. Aldehitler
|
|
9
|
Alifatik karboksilik asitler ve bunların tuzları. EDTA Türevleri. Alkoller
|
|
10
|
Nitrik asit esterleri, eterleri, aril alifatik esterler
|
|
11
|
Alifatik amino asit. Fenoller. Aromatik karboksilik asitler ve bunların tuzları ve esterleri
|
|
12
|
Para-aminofenol türevleri, asetanilit ve dialkilamino türevleri
|
|
13
|
Para-aminobenzoik aside ve para-amino-asit türevleri
|
|
14
|
Aromatik sülfonik asit klorür türevleri. Aromatik sülfonik asit türevleri.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. The Analysis of Drugs in Biological Fluids, J.Chamberlain, CRC Press,1995.
2. Textbook of.Pharmaceutical analysis, K.A. Connors, II.ed. John Wiley and Sons,1975.
3. Farmasötik Kimya, Hacettepe Eczacılık Fakültesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İlaç endüstrisinde çalışacak olan öğrencilerin ilaç aktif maddelerinin yapılarını tanıması, yapı-aktiflik ilişkisini ve ilaçların sınıflandırılması konusunda bilgilendirilmeleri. Yaygın olarak sentezlenen bazı ilaç aktif maddelerinin sentez yöntemlerinin incelenmesi ve sentez kademelerinde çıkabilecek problemlerin nasıl aşılacağı konusunda bilgi verilmesi
|
Dersin İçeriği
|
İlaç aktif madde yapıları ve sınıflandırılması, Sinir ,Kalp-Damar ile Sindirim sistemine etki eden ilaçlar ve Kemoterapötik, Antibiyotik, Antifungal Antiviral ve Antikanser İlaçlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
3
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
3
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
5
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
3
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|