ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Heteroatom Kimyası ve Aromatiklik KİM451 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik heterosiklik bileşiklerin adlandırılması.
    2-Heterosiklik bileşikler- aromatiklik ilişkisinin öğrenilmesİ.
    3-Heterosiklik bileşiklerin yapılarının spektroskopik yöntemlerle aydınlatılması.
    4-Heterosiklik bileşiklerin sentez tasarımlarının öngörülmesi.
    5- Doğal heterosiklik bileşiklerin öğrenilmesi.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aromatik beş ve altı üyeli heterohalkalı moleküller, Aromatik beş ve altı üyeli heterohalkalı moleküllerin adlandırılması
    2 Beş ve altı üyeli heterohalkalı bileşikler,elektron delokalizasyonu ve aromatiklik
    3 Heterohalkalı bileşiklerin asit-baz özellikleri
    4 Tautomeri, Hidroksipiridin-piridon, Aminopiridin piridon v.b. tautomerleşmesi
    5 Piridin ve analoglarının reaksiyonları, Ortaklanmamış elektron çiftinin reaksiyonu
    6 Alkilleme, Açilleme, N-oksit oluşumu, Elektrofilik yerdeğiştirme reaksiyonları
    7 Elekrofilik saldırının azaltılması. Nitrolama, sülfolama ve halojenlendirme. Serbest piridinlere saldırı. Kinolin ve izokinolinlerin reaksiyonları.
    8 Arasınav
    9 Altı üyeli heterohalkaların sentezi. Karbonil katılma reaksiyonları ile.
    10 İki azot atomlu halkaların sentezi. Elektrosiklik ve siklokatılma reaksiyonları yolu ile.
    11 Beş üyeli heterohalkalı bileşiklerin reaksiyonları.
    12 Karbonil gurupları ile reaksiyonları. Manich reaksiyonlarının benzerleri. Konjuge karboniller ileile reaksiyonları. Kaynaşmış-halka sistemlerinin reaksiyonları.Karbenler ve nitrenler ile reaksiyonları.
    13 Beş üyeli heterohalkalı bileşiklerin sentezi. Karbonil halkalanma reaksiyonlarıyla
    14 Fischer indol sentezi. Dipolar siklokatılma reaksiyonlar ile.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Heterocyclic Chemistry, T.L. Gilchrist, Longman, 1997. 2. Organic Chemistry, G.M.Loudon, Oxford University Press, 2002. 3. Organic Chemistry, K.P.C. Vollhardt, W.H. Freeman and Compony, 1987.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimya bölümü öğrencilerine; Heterosiklik Bileşiklerin adlandırmasını reakSiyonlarını, kimyasal özelliklerini, sentezlerini ve reaksiyon mekanizmalarını ve heterosiklik bileşiklerin aromatikliği ile ilgili temel bilgileri öğretmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    3 Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir. 5
    4 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
    5 Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir. 4
    6 Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. 3
    7 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    8 Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. 5
    9 Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
    10 Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
    11 Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder. 5
    12 Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır. 4
    13 Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir. 5
    14 Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster