Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Polimerlerin analizi ve karakterizasyonunun temel kavramları
|
|
2
|
Örnek hazırlama teknikleri, ekstraksiyon ve ekstraktların analizi
|
|
3
|
Polimerlerin Yapılarının Saptanması
|
|
4
|
Spektroskopik Yöntemler: IR, UV, 1H ve 13C NMR
|
|
5
|
Isısal Yöntemler: TG, DSC ve TGA
|
|
6
|
Polimerlerin Molekül Ağırlıklarının Ölçülmesi
|
|
7
|
Uç Grup Analizi, Kolligatif Özellikler
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Viskozite Ölçümleri, Jel Geçirgenlik Kromatografisi, Işık Saçınımı
|
|
10
|
Mekanik karakterizasyon
|
|
11
|
Mikroskopik karakterizasyonu
|
|
12
|
Işık mikroskopisi
|
|
13
|
Taramalı elektron mikroskopisi (SEM)
|
|
14
|
Geçirgenlik elektron mikroskopisi (TEM), atom güç mikroskopisi (AFM)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Craver, C.D. 1999. Polymer characterization: spectroscopic, chromatographic, and physical instrumental methods, American Chemical Society. Macromolecular Secretariat, American Chemical Society. Meeting.
|
Yardımcı Kitap
|
2. Cheremisinoff, N.P. 1986. Polymer Characterization: Laboratory Techniques and Analysis, Noyes Publication, USA.
|
Dersin Amacı
|
Polimerler ile ilgili temel bilgilerin kullanılması, polimerlerin sentez ve karakterizasyon yöntemlerinin anlaşılması ve polimerlerin yapılarının özelliklerine etkisinin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Polimerlerin analizi ve karakterizasyonunun temel kavramları, Örnek hazırlama teknikleri, ekstraksiyon ve ekstraktların analizi, Polimerlerin Yapılarının Saptanması, Spektroskopik Yöntemler: IR, UV, 1H ve 13C NMR
Isısal Yöntemler: TG, DSC ve TGA, Polimerlerin Molekül Ağırlıklarının Ölçülmesi, Uç Grup Analizi, Kolligatif Özellikler, Viskozite Ölçümleri, Jel Geçirgenlik Kromatografisi, Işık Saçınımı., Mekanik karakterizasyon, Mikroskopik karakterizasyonu, Işık mikroskopisi, Taramalı elektron mikroskopisi (SEM), Geçirgenlik elektron mikroskopisi (TEM), atom güç mikroskopisi (AFM)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
2
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
2
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
3
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
2
|