Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuantum kimyasına giriş : maddenin yapısı; elektromagnetik radyasyon; siyah cisim radyasyonu; fotoelektrik olay
|
|
2
|
Atomik spektrumlar; hidrojen atomunun spektrumu; Bohr atom modeli; De Broglie bağıntısı; klasik dalga denklemi; Schrödinger denklemi; dalga fonksiyonu
|
|
3
|
Kuantum mekaniği prensipleri : kuantum mekaniği postulatları; operatörler; öz değer ve Schrödinger denklemi; öz değer spektrumu ve dejenerasyon
|
|
4
|
Kuantum mekaniği prensiplerinin basit sistemlere uygulanması : kurallar; serbest tanecik; tek boyutlu kutudaki bir tanecik; Heisenberg belirsizlik prensibi; üç boyutlu bir kutudaki tanecik; iki cisim problemleri; rijid rotor.
|
|
5
|
Atomun yapısı : hidrojen atomu; kuantum sayıları
|
|
6
|
Orbital şekilleri; spin kuantum sayıları; çok elektronlu atomlar
|
|
7
|
Molekül yapısı : Born-Oppenheimer yaklaşımı; moleküllerin Schrödinger eşitlikleri; atomik orbitallerin lineer kombinasyonu; Hückel yaklaşımları; H2+?nun molekül orbitalleri
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Kovalent bağ ve çeşitleri; yaklaşımı; moleküler orbital hesaplarının kullanım alanları
|
|
10
|
Orbital simetrisi ve reaksiyonlara uygulanması : simetri elemanları ve simetri işlemleri; orbital simetrisi
|
|
11
|
Woodward-Hoffmann yaklaşımı
|
|
12
|
Spektroskopi prensipleri:Nükleer hareketler; harmonik osilatör; tünel etkisi; moleküler titreşim ve dönme hareketleri
|
|
13
|
Dönme spektrumları; titreşim-dönme spektrumları; elektronik spektrumlar
|
|
14
|
Uygulama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Köksal, F., Köseoğlu, R. 2012. Kuantum Kimyası, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2. Çınar, Z. 2005. Kuantum Kimyası, , Çağlayan kitapevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Levine, I.N. 1991. Quantum Chemistry, Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
4. Atkins, P.W. 1983. Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press, New York, USA.
|
Dersin Amacı
|
Kuantum mekaniği prensipleri kullanılarak atom ve moleküllerin yapılarının incelenmesi. Öğrenciyi kuantum mekaniği prensipleri ile tanıştırarak, bu prensiplerin atom ve moleküllere uygulanış yöntemlerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Kuantum kimyasını destekleyen olaylar; siyah cisim radyasyonu; fotoelektrik olayı; atomik spektrumlar; Schrödinger denklemi; operatörlerin özellikleri; kuantum mekaniğinin postülatları; kuantum mekaniği prensiplerinin basit sistemlere uygulanması; iki tanecikli sistemler; atomların elektronik yapısı; moleküler yapıya giriş.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
3
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|