Ön Koşul
|
Fizikokimya I-II derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Güler, Ç., Acar, N. 2009. Fizikokimya Karışımlar ,Çözeltiler ve Faz Dengeleri Cilt II, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
2. Atkins, P.W. 2001. Fizikokimya, Çev. Yıldız,S.,Yılmaz,H., Kılıç,E., Bilim Yayıncılık, Ankara.
3. Sarıkaya, Y. 2000. Fizikokimya, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, karışımlar ve çözeltilerin termodinamik özellikleri ve ikili ve üçlü sistemlerde faz dengeleri ile ilgili temel kavramların öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Karışımlar ve Çözeltiler, Karışımın Termodinamik Özellikleri, Düzenli Karışımlar, Elektrolit ve Elektrolit Olmayan Karışımlar, Aktiflik ve Aktiflik Katsayıları İle Fugasite ve Fugasite Katsayıları, İyonik Çözeltilerin Aktiflik ve Aktiflik Katsayıları, Debye-Hückel Teorisi, Faz Dengeleri, Tek Bileşenli Sistemler, İki Bileşenli Sistemler, Üç Bileşenli Sistemler, Özütleme, Sıvı-Sıvı Özütlemesi, Katı-Sıvı Özütlemesi, Üç bileşenli Sistemler ve Özütleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
3
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
3
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
4
|