Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kompozit Malzemelerin Genel Tanımı ve Sınıflandırılması
|
|
2
|
Polimerik Kompozit Malzemelerde Kullanılan Takviyelendiriciler
|
|
3
|
Polimerik Kompozit Malzemelerde Kullanılan Takviyelendiriciler
|
|
4
|
Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
|
|
5
|
Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
|
|
6
|
Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
|
|
7
|
Ara Sınav
|
|
8
|
Elyafla Takviyelendirilmiş Polimerik Kompozitlerin Özellikleri ve Kullanım Alanları
|
|
9
|
Elyafla Takviyelendirilmiş Polimerik Kompozitlerin Özellikleri ve Kullanım Alanları
|
|
10
|
Polimerik Kompozitlerin Üretim Kusurları ve Tahribatsız Kontrol Yöntemleri
|
|
11
|
Polimerik Kompozitlerin Üretim Kusurları ve Tahribatsız Kontrol Yöntemleri
|
|
12
|
Ödev/Proje Değerlendirme
|
|
13
|
Ödev/Proje Değerlendirme
|
|
14
|
Ödev/Proje Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assist. Prof. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Demirkesen, E. 1991. Kompozit Malzemeler, İTÜ Ders Notları.
2. Schwartz, M.M. 1984. Composite Materials Handbook, Mc. Grav- Hill Company.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Broutman, L.J., Krock, R.H. 1974. Composite Materials, Academic Press, London.
|
Dersin Amacı
|
Polimerik ve kompozit maddelerin sınıflandırımlası, fiziksel, kimyasal ve elektriksel davranışları yönünden özelliklerinin belirlenerek öğretilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Polimerler, Polimerlerin tarihsel gelişimi ve adlandırma, Stereokimya, termal karakteri, polimerlerin camsı geçiş sıcaklığı Pro-kavramlar, cam geçiş sıcaklığı, polimerler, molekül ağırlığı türleri ve bunların fraksiyonlama Çözünürlüğü, tayin yöntemleri etkileyen faktörler molekül ağırlığı, polimer zincirinde uç grup analizi, saçılma yöntemleri, ultrasantifruj, viskozite ve jel permiation, polimer adım reaksiyon türleri kinetiği, reaksiyon zamanı ile polimer derecesi, Radikalik ek polimerizasyon ve zincirleme reaksiyon Korelasyon, radikalik kinetiği ek polimerizasyon. , İyonik anyonik ve katyonik polimerizasyon, kopolimerizasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|