Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri
|
|
2
|
Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları
|
|
3
|
Kolloidal dispersiyonların kararlılığı
|
|
4
|
Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları
|
|
5
|
Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi
|
|
6
|
Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler
|
|
7
|
Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
9
|
Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı
|
|
10
|
Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler kolloitler
|
|
11
|
Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları
|
|
12
|
Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri
|
|
13
|
Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli
|
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
Kimya bölümüne ait temel dersleri almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Saçak, M. 2004. Kolloid Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara.
2. Atalay, T. 2004. Kolloid Kimyası, Selçuk Üniversitesi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Baykut, S., Biran, M. 1986. Yüzey Aktif Maddeler ve Fizikokimyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Sayı: 3385, İstanbul.
4. Cebe, M. 1987. Fizikokimya,Cilt 1, Bölüm V-XI, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
|
Dersin Amacı
|
Kimya öğrencilerine kolloidal sistemleri ve yüzey kimyasını anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri; Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları; Kolloidal dispersiyonların kararlılığı; Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları; Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi; Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler; Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar; Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı; Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler koloitler; Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları; Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri; Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli; Elktriksel çift tabaka ve kolloidal sistemler için önemi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
5
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|