ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Termal Analiz Yöntemleri KİM484 BAHAR 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok çeşitli termal analiz yöntemlerini bilir.
    2-Tabi ve suni çeşitli malzemelerin karakteristik termal eğrilerini tanır.
    3-Cihaz çıktıları olan termal eğrilerin yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur.
    4-Termal eğriler üzerinde hesaplamaların nasıl yapıldığını kavrar.
    5-Bilinmeyen bir malzemenin termal eğrisinin, bilinen malzemelerden yararlanılarak nasıl bulunacağını öğrenir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler
    2 Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler
    3 TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar
    4 DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar
    5 TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları
    6 DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler
    7 DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar
    8 Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu
    9 Ara sınav
    10 DSC ve uygulama alanları
    11 DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi
    12 TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
    13 Diğer yöntemler ve uygulamaları
    14 Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gabbott, P. 2007. Principles and Applications of Thermal Analysis Blackwell Publishing, Singapore. 2. Slode, P.E., Jenkins, L.T. 1986. Thermal Analysis, V.1, Marcel Dekker Inc., New York, USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı TG, DTA, DTG, DSC ve TMA gibi termal analiz yöntemlerini ve çok çeşitli malzemelerin tanınmasında, sıcaklığa bağlı karakteristik davranışlarının ve özelliklerinin belirlenmesindeki uygulamaları öğretmek, cihaz çıktılarının yorumlanmasında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler, Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler, TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar, DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar, TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları, DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler, DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar, Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu, DSC ve uygulama alanları, DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi, TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    3 Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir. 4
    4 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
    5 Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir. 4
    6 Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. 4
    7 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    8 Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. 4
    9 Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
    10 Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
    11 Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder. 4
    12 Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır. 3
    13 Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir. 2
    14 Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster