Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar, Kararlılık ve inertlik, molekülerlik
|
|
2
|
Enerji profilleri
|
|
3
|
Düzgün dörtyüzlü bileşiklerde ve Kare düzlem bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri
|
|
4
|
Tepkime kinetiği ve mekanizma
|
|
5
|
Yer değiştirme tepkimesini etkileyen faktörler
|
|
6
|
Pi ve sigma bağı kuramları
|
|
7
|
Cis ve trans etkisi
|
|
8
|
Ayrılan atomun ve merkez atomun etkisi
|
|
9
|
Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
|
|
10
|
Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
|
|
11
|
Koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılığı
|
|
12
|
Koordine suyun yer değiştirmesi
|
|
13
|
Yer değiştirme tepkimelerinde Stereokimyasal değişme
|
|
14
|
Substitüsyon reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Anorganik kimya, Prof. Dr. Namık Kemal Tunalı ve , Prof. Dr. Saim Özkar Gazi Kitabevi, Ankara 2005
2- Inorganic Chemistry, Keith F. Purcell, John Kohn
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yerdeğiştirme tepkimelerinin koordinasyon kimyasındaki önemini öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Yerdeğiştirme reaksiyonlarının temel kavramları, düzgün dörtyüzlü , düzgün sekizyüzlü ve kare düzlem bileşiklerde ki yerdeğiştirme reaksiyonları, pi ve sigma bağları, cis ve trans etkileri, yerdeğiştirme reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
5
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
4
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
5
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
5
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|