Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yarıiletkenlerin kristal yapıları
|
|
2
|
Yarıiletkenlerin elektronik yapısı
|
|
3
|
Yarıiletkenlerin elektronik yapısı
|
|
4
|
Yarıiletkenlerde yük taşıyıcıları
|
|
5
|
Katkılı yarıiletkenler
|
|
6
|
Donor ve akseptör istatistiği
|
|
7
|
Taşıyıcı iletim olayı
|
|
8
|
Yarıiletkenlerde p-n eklemleri
|
|
9
|
Yarıiletkenlerde p-n eklemleri
|
|
10
|
Diyotlar
|
|
11
|
PNP transistörler
|
|
12
|
NPN transistörler
|
|
13
|
Alan etkili transistörler
|
|
14
|
Güneş pilleri ve fotodiyotlar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
[1] Neamen, Donald A. çev: M. Sağlam, A. Ateş, Yarıiletken Fiziğine Giriş, Aktif Yayınevi, 2007, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
[1] C.M. Wolfe, N. Holonyak, G.E. Sillman, Physical Properties of Semiconductors, Prentice Hall, 1989
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin çağımızın teknoloji devriminde kilit rol oynayan yarıiletkenlerin yapısal, örgüsel, elektriksel ve optiksel karakterlerini anlamasını sağlamak ve teknolojiye uygulama alanlarını anlatmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yarıiletkenlerin elektronik yapısı, Yarıiletkenlerin elektronik yapısı, Yarıiletkenlerde yük taşıyıcıları, Katkılı yarıiletkenler, Donor ve akseptör istatistiği, Taşıyıcı iletim olayı, Yarıiletkenlerde p-n eklemleri, Yarıiletkenlerde p-n eklemleri, Diyotlar, PNP transistörler, NPN transistörler, Alan etkili transistörler, Güneş pilleri ve fotodiyotlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
4
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
2
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
2
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
2
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
2
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
1
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
2
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
2
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
3
|