Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
X-ışınlarının özellikleri
|
K1
|
2
|
Kristallerin geometrisi
|
K1
|
3
|
X-ışınları spektroskopisi
|
K1
|
4
|
Yapı faktörlerinin teorisi
|
K1
|
5
|
Difraksiyon demetlerinin şiddeti
|
K1
|
6
|
Kristal yapı tayininde kullanılan metotlar
|
K1
|
7
|
Kristal yapı çözümü ve arıtımı için kullanılan metotlar
|
K1
|
8
|
Difraktometre
|
K1
|
9
|
Bilgisayar programı ile kristal yapı analizi-1
|
K1
|
10
|
Bilgisayar programı ile kristal yapı analizi-2
|
K1
|
11
|
Kristal büyüklüğü ve ideal kristal
|
K1
|
12
|
Kristal yönlenmesi
|
K1
|
13
|
Faz problemi-1
|
K1
|
14
|
Faz problemi-2
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Çiğdem YÜKSEKTEPE ATAOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Katıhal Fiziği ABD Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
K1. Giacovazzo C., Monaco H.L., Artioli G., Viterbo D., Ferraris G., Gilli G., Zanotti G., Catti M. (2002). Fundamental of Crystalloraphy, Oxford University press
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Stout G.H., Jensen L. H.(1989) X-ray structure determination, John Wiley & Sons
|
Dersin Amacı
|
Katıların atomik yapılarının belirlenmesinde kullanılan ışınlardan biri olan X-ışınlarının nasıl elde edildiğini ve katıların yapısal analizlerinde X-ışınlarının nasıl kullanıldığını kavratmak
|
Dersin İçeriği
|
X-ışınlarının özellikleri, Kristallerin geometrisi, X-ışınları spektroskopisi, Yapı faktörlerinin teorisi, Difraksiyon demetlerinin şiddeti, Kristal yapı tayininde kullanılan metotlar, Kristal yapı çözümü ve arıtımı için kullanılan metotlar, Difraktometre, Bilgisayar programı ile kristal yapı analizi, Kristal büyüklüğü ve ideal kristal, Kristal yönlenmesi, Faz problemi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
5
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
4
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
-
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
3
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
4
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
3
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
4
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
-
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
-
|