Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektron spin rezonansın temel prensipleri
|
|
2
|
Elektron spin rezonansın temel prensipleri
|
|
3
|
Parçacıkların manyetik etkileşmesi
|
|
4
|
Parçacıkların manyetik etkileşmesi
|
|
5
|
ESR spektrumlarında isotropic aşırı ince yapı etkileşmesi
|
|
6
|
ESR spektrumlarında isotropic aşırı ince yapı etkileşmesi
|
|
7
|
Zeeman enerjisi
|
|
8
|
Zeeman enerjisi
|
|
9
|
Anizotropik aşırı ince yarılma
|
|
10
|
Anizotropik aşırı ince yarılma
|
|
11
|
Anizotropik aşırı ince yarılma
|
|
12
|
ESR parametrelerinin yorumlanması
|
|
13
|
ESR parametrelerinin yorumlanması
|
|
14
|
ESR parametrelerinin yorumlanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
[1] Electron paramagnetic resonance John Ashley Weil, James R. Bolton Wiley-Interscience; 1 edition (March 14, 1994)
|
Yardımcı Kitap
|
[1] C.N. Banwell, Fundamentals of Molecular Spectroscopy, McGraw-Hill, 1966
|
Dersin Amacı
|
Elektron Spin Rezonans Tekniği hakkında temel bilgileri vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Elektron Spin Rezonansının Temel Prensipleri, parçacıkların manyetik etkileşmesi, ESR spektrumlarında isotropic aşırı ince yapı etki, Zeeman enerjisi, Anizotropik aşırı ince yarılma, ESR parametrelerinin yorumlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
5
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
5
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tespit edip çözebilme
|
5
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
5
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
5
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
5
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
5
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
5
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
5
|