ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuantum Mekaniği II FİZ402 BAHAR 5+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını bilir.
    2-Spine sahip parçacık veya sistemlerin özelliklerini belirler.
    3-Kuantum mekaniğini deneysel sistemlere uygular.
    4-Yaklaşım yöntemlerini öğrenir ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler106318
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Tekrar, Komütasyon bağıntıları, Özdeğer ve Özfonksiyon
    2 Spin açısal momentum ve matris gösterimi, Spinli parçacıkların manyetik alandaki hareketi
    3 Toplam açısal momentum, Açısal momentum çiftlenimi
    4 Durağan problemler için yaklaşım metotları, Dejenere olmayan durumda Pertürbasyon teorisi
    5 Dejenere durum için Pertürbasyon teorisi
    6 Hidrojende birinci mertebe Stark etkisi, Perturbe enerji düzeyleri
    7 Hidrojende birinci mertebe Stark etkisi, Perturbe enerji düzeyleri
    8 Born yaklaşımı, Green fonksiyonu, Saçılma tesir kesiti
    9 Kısmi dalgaların pertürbasyon uygulaması, Faz kaymaları, Kare-kuyu potansiyelden saçılma
    10 Born yaklaşımının geçerliliği, Ekranlanmış Coulomb alanından saçılma
    11 Varyasyon metodu, Enerjinin beklenen değeri, Uyarılmış durumlara uygulama
    12 Helyum`un taban durumu, Elektron etkileşim enerjisi
    13 Van der Waals etkileşimi, Perturbasyon hesabı, Varyasyon hesabı
    14 Van der Waals etkileşimi, Perturbasyon hesabı, Varyasyon hesabı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Fizik bölümü Araştırma Görevlileri
    Kaynaklar [1] L. I. Schiff, Quantum Mechanics, 1949, McGraw-Hill [2] K. T. Hecht, Quantum Mechanics, 2000, Springer.
    Yardımcı Kitap [1] J. L. Basdevant and J. Dalibard, Quantum Mechanics, 2002, Springer-Verlag. [2] J. J. Sakurai, Modern Quantum Mechanics, 1994, Addison-Wesley.
    Dersin Amacı Öğrencilerin ileri düzey kuantum mekaniği bilgisine ve yorumlama kabiliyetine sahip olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Komütasyon bağıntıları, Özdeğer ve Özfonksiyon; Spin açısal momentum ve matris gösterimi, Spinli parçacıkların manyetik alandaki hareketi; Toplam açısal momentum, Açısal momentum çiftlenimi; Durağan problemler için yaklaşım metotları, Dejenere olmayan durumda Pertürbasyon teorisi; Dejenere durum için Pertürbasyon teorisi; Hidrojende birinci mertebe Stark etkisi, Perturbe enerji düzeyleri; Hidrojende birinci mertebe Stark etkisi, Perturbe enerji düzeyleri; Born yaklaşımı, Green fonksiyonu, Saçılma tesir kesiti; Kısmi dalgaların pertürbasyon uygulaması, Faz kaymaları, Kare-kuyu potansiyelden saçılma; Born yaklaşımının geçerliliği, Ekranlanmış Coulomb alanından saçılma; Varyasyon metodu, Enerjinin beklenen değeri, Uyarılmış durumlara uygulama; Helyum`un taban durumu, Elektron etkileşim enerjisi; Van der Waals etkileşimi, Perturbasyon hesabı, Varyasyon hesabı; Van der Waals etkileşimi, Perturbasyon hesabı, Varyasyon hesabı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma 5
    2 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma 1
    3 Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme 4
    4 Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme 4
    5 İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma 3
    6 Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme 3
    7 Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme 1
    8 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme 3
    9 Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster