Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektromanyetik ışınımların madde ile etkileşmesi, Deneysel Yöntemler
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Moleküler Simetri ve Gruplar
|
K2-Bölüm-1
|
3
|
Dönme Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Çekirdek Magnetik Rezonans Spektroskopisi
|
YK1-Bölüm-1
|
5
|
Çekirdek Kuadrupol Rezonans Spektroskopisi
|
YK1-Bölüm-2
|
6
|
Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-4
|
7
|
Mössbauer Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-5
|
8
|
Kırmızıaltı Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-6
|
9
|
Raman Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-7
|
10
|
UV Spektroskopisi
|
K1-Bölüm-8
|
11
|
Lazerler
|
K1-Bölüm-8
|
12
|
Fotolüminesans
|
K1-Bölüm-8
|
13
|
Fotoelektron Spektroskopisi-I
|
YK1-Bölüm-5
|
14
|
Fotoelektron Spektroskopisi-II
|
YK1-Bölüm-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
K1 Spektroskopi ve Lazerlere Giriş Fevzi Köksal-Rahmi Köseoğlu Nobel Yayın Dağıtım Mart 2000
K2 DANIAL C. HARRIS and MICHAEL D. BERTOLUCCI, Symmetry and Spectroscopy, University press, Oxford, April 1985.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 FEVZİ APAYDIN, Magnetik Rezonans, Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Ders Kitapları No:3, Beytepe/ANKARA 1991.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin spektroskopi alanında temel bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Elektromanyetik ışınımların madde ile etkileşmesi, Deneysel Yöntemler, Moleküler Simetri ve Gruplar, Dönme Spektroskopisi, Çekirdek Magnetik Rezonans Spektroskopisi, Çekirdek Kuadrupol Rezonans Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, Mössbauer Spektroskopisi, Kırmızıaltı ve Raman Spektroskopisi, UV Spektroskopisi, Lazerler, Fotolüminesans, Fotoelektron Spektroskopisi, Elektromanyetik ışınımların madde ile etkileşmesi, Deneysel Yöntemler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
-
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tespit edip çözebilme
|
-
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
-
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
3
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
4
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
3
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
-
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
-
|