Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Astronomin Doğuşu ve Eski Uygarlıklarda Astronomi-1
|
K1 (1. Bölüm)
|
2
|
Astronomin Doğuşu ve Eski Uygarlıklarda Astronomi-2
|
K1(1. Bölüm)
|
3
|
Astronomin Doğuşu ve Eski Uygarlıklarda Astronomi-3
|
K1(1. Bölüm)
|
4
|
Eski Yunan Döneminde Astronomi-1
|
K1(2. Bölüm)
|
5
|
Eski Yunan Döneminde Astronomi -2
|
K1(2. Bölüm)
|
6
|
Ortaçağ astronomisi (Hristiyan Dünyasında Astronomi)-1
|
K1(3. Bölüm)
|
7
|
Ortaçağ astronomisi (Hristiyan Dünyasında Astronomi)-2
|
K1(3. Bölüm)
|
8
|
Ortaçağ astronomisi (İslam Dünyasında Astronomi)-1
|
K1(3. Bölüm)
|
9
|
Ortaçağ astronomisi (İslam Dünyasında Astronomi)-2
|
K1(3. Bölüm)
|
10
|
Osmanlı`nın kuruluşundan Cumhuriyet`e astronominin gelişimi ve modern astronominin Osmanlı`ya girişi
|
K1(3. Bölüm)
|
11
|
Rönesans ve Kopernik (Copernicus) Kuramı-1
|
K1(4. Bölüm)
|
12
|
Rönesans ve Kopernik (Copernicus) Kuramı-2
|
K1(4. Bölüm)
|
13
|
Modern Astronomi ve 17. Yüzyıldan Sonra Astronomi`nin Gelişimi-1
|
K1(5. Bölüm)
|
14
|
Modern Astronomi ve 17. Yüzyıldan Sonra Astronomi`nin Gelişimi-2
|
K1(5. Bölüm)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali Yiğit
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Unat Y.(2006). İlkçağlardan Günümüze Astronomi Tarihi.(3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık. ANKARA
K2 Saliba G. (2012). İslam Bilimi ve Avrupa Rönesansının Oluşumu (1. Baskı) Mahya Yayınları, İSTANBUL
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrenciye astronomi çalışmalarının tarih boyunca hangi safhalardan geçtiği konusunda bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimin doğuşu, Bilimsel çalışma adımları, Astronomi biliminin diğer temel disiplinlerle ilişkisi, Astronominin tarih öncesi durumu, Astronominin ilk çağdaki durumu, Astronominin İslam dönemi gelişimi, Astronominin rönesans dönemi durumu , Astronominin rönesans sonrası gelişimi, Gök cisimlerine ilişkin parametrelerin elde edilmesi yönündeki kuramsal ve gözlemsel çalışmalar, Modern çağda ulaşılan bulgular, Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde Türk astronomisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
2
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
3
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tespit edip çözebilme
|
-
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
-
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
4
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
-
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
4
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
3
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
-
|