Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler
|
|
2
|
Doğrusal Hareket
|
|
3
|
İki ve Üç Boyutta Hareket
|
|
4
|
Newton`un Hareket Yasaları
|
|
5
|
Newton Yasalarının Uygulanması
|
|
6
|
İş ve Kinetik Enerji
|
|
7
|
Uygulama
|
|
8
|
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
|
|
9
|
Momentum, İtme ve Çarpışma
|
|
10
|
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
|
|
11
|
Dönme Hareketinin Dinamiği
|
|
12
|
Denge ve Esneklik
|
|
13
|
Kütle Çekimi
|
|
14
|
Periyodik Hareket
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
[1] Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Palme Yayıncıcılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara
[2] Young H.D. ve Freedman A.R., Üniversite Fiziği Cilt 1, çev. Ed. Hilmi Ünlü,Pearson Education Yayıncılık, 2009, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin klasik fizikte mekanik ile ilgili temel kavramları öğrenmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler, Doğrusal Hareket, İki ve Üç Boyutta Hareket, Newtonun Hareket Yasaları, Newton Yasalarının Uygulanması, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Momentum, İtme ve Çarpışma, Katı Cisimlerin Dönme Hareketi, Dönme Hareketinin Dinamiği, Denge ve Esneklik, Kütle Çekimi, Periyodik Hareket.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
5
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
2
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
5
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
4
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
3
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
1
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
3
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
2
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
3
|