Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Network(Ağ) Modelleri, En kısa yol problemleri, WINQSB paket programı ile örnek problem çözümleri ve yorumu- 1
|
K1) Ders Notu
|
2
|
Network(Ağ) Modelleri, En kısa altyapı problemleri, maksimum akış problemleri, WINQSB paket programı ile örnek problem çözümleri ve yorumu- 2
|
K1) Ders Notu
|
3
|
Kritik Yol Yöntemi(CPM), WINQSB uygulaması- 1
|
K1) Ders Notu
|
4
|
Kritik Yol Yöntemi(CPM), WINQSB uygulaması- 2
|
K1) Ders Notu
|
5
|
PERT Analizi, WINQSB uygulaması- 1
|
K1) Ders Notu
|
6
|
PERT Analizi, WINQSB uygulaması-2
|
K1) Ders Notu
|
7
|
Tamsayılı Programlama, temel kavramlar, çözüm yöntemleri -1
|
K1) Ders Notu
|
8
|
Tamsayılı Programlama, temel kavramlar, çözüm yöntemleri -2
|
K1) Ders Notu
|
9
|
Tamsayılı Programlama, temel kavramlar, çözüm yöntemleri -3
|
K1) Ders Notu
|
10
|
Tamsayılı Programlama, Karma Tamsayılı Programlama, 0-1 Tamsayılı Programlama, WINQSB paket programı ile örnek problem çözümleri ve yorumu
|
K1) Ders Notu
|
11
|
Hedef Programlama, örnek problemler
|
K1) Ders Notu
|
12
|
Hedef Programlama, WINQSB paket programı ile örnek problem çözümü ve yorumu
|
K1) Ders Notu
|
13
|
Hedef Programlama Türleri
|
K1) Ders Notu
|
14
|
WINQSB paket programı ile geçmiş konularla ilgili örnek problem çözümleri ve yorumları
|
K1) Ders Notu
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Efehan ULAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Ders Notu
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Öztürk, A.,(2009). Yöneylem Araştırması, Ekin Yayınevi, Bursa.
YK2) Erdem, İ.,(2017). İşletmede Sayısal Yöntemler ve WINQSB Uygulamaları, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
YK3) Taha, H.,(2000). Yöneylem Araştırması, çeviren Baray, Ş.A. ve Esnaf, Ş., Literatür Yayıncılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Yöneylem araştırması tekniklerini öğretmek ve yorumlamak
|
Dersin İçeriği
|
Network(Ağ) Modelleri,PERT/CPM, Tamsayılı Programlama, Hedef Programlama, WINQSB
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İstatistik bilimindeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve aralarında ilişki kurar.
|
-
|
2
|
İstatistiksel veriyi toplar, düzenler; veriyi özetlemek için uygun tablo ve grafikleri oluşturur.
|
-
|
3
|
Veriyi çözümleyerek, uygun istatistiksel yöntemi belirler, istatistiksel olarak değerlendirir ve geleceğe yönelik tahmin yapar
|
3
|
4
|
Deney tasarlar ve deney sonuçlarını istatistiksel olarak analiz eder ve yorumlar
|
3
|
5
|
İstatistik bilimine temel olan Matematik alanında yeterli düzeyde ve İktisat alanında temel düzeyde bilgi sahibi olur
|
-
|
6
|
İstatistiki sorunları tanımlar, kanıtlar ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirir
|
2
|
7
|
İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanır
|
-
|
8
|
Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirir
|
-
|
9
|
İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek bilgisayar programlama ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanır
|
-
|
10
|
Analitik düşünme becerisine sahip olur
|
3
|
11
|
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma
|
3
|
12
|
Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir ve liderlik yapabilir.
|
-
|
13
|
Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilir ve kaynak taraması yapabilir.
|
-
|
14
|
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verileri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur
|
-
|