ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ALGEBRA I MATH303 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grup kavramını özellikleriyle ilgili örnekler verir.
    2-Alt grup, bölüm halkası ve ideal kavramlarını açıklar.
    3-Tamlık bölgesi ve cisim arasındaki ilişkiyi açıklar.
    4-Bir halkanın alt halka veya ideal olduğunu ispat eder.
    5-İdeal çeşitlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 202714
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Grubun tanımı ve grup örnekleri
    2 Grubun tanımı ve grup örnekleri
    3 Alt gruplar ve örnekleri
    4 Devirli gruplar
    5 Devirli gruplar
    6 Permütasyon gruplar
    7 Yörünge, devir ve alterne gruplar
    8 Ara Sınav
    9 Yan-kümeler ve Lagrange teoremi
    10 Direkt çarpım grupları ve sonlu üretilmiş abeyen gruplar
    11 Direkt çarpım grupları ve sonlu üretilmiş abeyen gruplar
    12 Homomofizm ve izomorfimler
    13 Homomofizm ve izomorfimler
    14 Çarpım grupları
    15 Örnekler ve sorular
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Koordinatorü Assoc. Prof. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler

    1-)Araştırma Görevlisi Hanife Varlı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar I. N. Herstein, Abstract Algebra, John Wiley&Sons Inc., NY., 1996.
    Yardımcı Kitap [1] Dursun TAŞÇI, Soyut Cebir, Alp Yayınevi, Ankara, 2007. [2] David S. Dummit, Richard M. Foote, Abstract Algebra, Wiley, 2003 .
    Döküman Ders notları
    Dersin Amacı Halka ve Cisim Teorilerinin temel kavram ve özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster