ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    INTRODUCTION TO DIFFERENTIAL GEOMETRY MATH307 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vektör ve yöne göre türev arasındaki ilişkiyi tarif eder
    2-Vektör alanı kavramını açıklar
    3-Eğriler ile ilgili temel kavramları açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler5166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Afin Uzay
    2 Öklid uzayı, Öklid çatısı ve koordinat sistemi
    3 Topolojik Uzay, Metrik Uzay ve E^n le ilişkileri
    4 Diferansiyellenebilir Fonksiyonlar
    5 Teğet uzay ve yöne göre türev
    6 Vektör alanı
    7 Türev dönüşümü
    8 Ara Sınav
    9 Eğri tanımı ve parametrik gösterimleri; hız vektörü ve boyu, birim hızlı eğriler
    10 Eğri boyunca vektör alanı
    11 Öklid uzayında kovaryant türev
    12 Birim hızlı eğrilerin Serret-Frenet formülleri, eğrilikleri ve geometrik yorumu
    13 Değme teorisi
    14 Birim hızlı olmayan eğrilerin Serret-Frenet formülleri
    15 İnvolüt-Evolüt, Bertrand eğri çifti ve bir eğrinin küresel göstergeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA
    Dersi Verenler

    1-)Araştırma Görevlisi Gül Uğur Kaymanlı

    Ders Yardımcıları 1- Araş. Gör. Dr. Gül Uğur KAYMANLI
    Kaynaklar Ethan D. Block, A First Course in Geometric Topology and Differential Geometry, Birkhauser, Boston, 1996.
    Yardımcı Kitap [1] Arif Sabuncuoğlu, Çözümlü Diferensiyel Geometri Alıştırmaları (2. Baskı), Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. [2] P. Do. Carmo Manfredo, Diferansiyel Geometri : Eğriler ve Yüzeyler, Çeviren : Belgin Korkmaz, TÜBA Ders Kitapları Dizisi, Sayı : 8, 2012. [3] H.Hilmi Hacısalihoğlu, Diferensiyel Geometri Cilt : 1 (3. Baskı), Hacısalihoğlu Yayınları, Anakara, 1998. [4] H.Hilmi Hacısalihoğlu, Ertuğrul Özdamar, Cengizhan Murathan, Esen İyigün, Çözümlü Diferensiyel Geometri Problemleri Cilt : 1 (2. Baskı), Hacısalihoğlu Yayınları, Anakara, 2005 [5] Andrew Pressley, Elementary Differential Geometry (Springer Undergraduate Mathematics Series) (2nd Edition), Springer-Verlag, London, 2010.
    Döküman Ders Notları
    Dersin Amacı R^3 deki eğrilerin temel kavram ve teoremlerinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Afin Uzay; Öklid uzayı, Öklid çatısı ve koordinat sistemi; Topolojik Uzay, Metrik Uzay ve E^n le ilişkileri; Diferansiyellenebilir Fonksiyonlar; Teğet uzay ve yöne göre türev; Vektör alanı; Türev dönüşümü; Eğri tanımı ve parametrik gösterimleri; hız vektörü ve boyu, birim hızlı eğriler; Eğri boyunca vektör alanı; Öklid uzayında kovaryant türev; Birim hızlı eğrilerin Serret-Frenet formülleri, eğrilikleri ve geometrik yorumu; Değme teorisi; Birim hızlı olmayan eğrilerin Serret-Frenet formülleri; İnvolüt-Evolüt, Bertrand eğri çifti ve bir eğrinin küresel göstergeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 3
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster