Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İşlem, tanım ve örnekler
|
|
2
|
İşlem özellikleri (değişme,birleşme, birim, ters eleman)
|
|
3
|
Doğal sayıların inşası,
|
|
4
|
Doğal sayılarda toplama tanımı ve özellikleri
|
|
5
|
Doğal sayılarda çarpma tanımı ve özellikleri
|
|
6
|
Doğal sayılarda sıralama tanımı ve özellikleri
|
|
7
|
Tam sayıların inşası
|
|
8
|
Tam sayılarda toplama tanımı ve özellikleri
|
|
9
|
Tam sayılarda çıkarma tanımı ve özellikleri
|
|
10
|
Tam sayılarda çarpma tanımı ve özellikleri
|
|
11
|
Tam sayılarda sıralama tanımı ve özellikleri
|
|
12
|
Rasyonel sayıların inşası, rasyonel sayılarda toplama ve çıkarma tanımı
|
|
13
|
Rasyonel sayılarda çarpma ve bölme tanımı
|
|
14
|
Rasyonel sayılarda sıralama ve özellikleri
|
|
Ön Koşul
|
ABSTRACT MATHEMATICS I
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Mustafa ASLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Proof and Fundamentals-A First Course Abstract Mathematics, Ethan D. Bloch, Second Edition, Springer London 2011.
|
Yardımcı Kitap
|
The Elements of Advanced Mathematics, Steven G. Krantz, Third Edition, 2011.
|
Dersin Amacı
|
Doğal sayılar, tam sayılar ve rasyonel sayıların inşasının açıklanması, cebirsel yapıların ve yapı koruyan dönüşümlerin öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Doğal sayılar, tamsayılar ve rasyonel sayıların inşasını açıklar, sayılabilir küme kavramını açıklar, bir kümenin sayılabilirliğini belirler, İşlem ve özelliklerini yorumlar ve genelde bir matematik yapını inşasını bilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
5
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
2
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|