ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Advanced Analysis II MATH202 BAHAR 4+2 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Katlı integral kavramını tanımlar.
    2-İki ve üç katlı integralleri hesaplar.
    3-Eğrisel integralleri hesaplar.
    4-Yüzey integrallerin hesaplama yöntemlerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Katlı integrallerin ardışık integrallere indirgenmesi, katlı integrallerde değişken değiştirme K1- Bölüm 14.1
    2 Has olmayan katlı integraller ve yakınsaklık için karşılaştırma testi, has olmayan katlı integrallerde değişken değiştirme K1- Bölüm 14.2, Bölüm 14.4
    3 İki katlı integraller, iki katlı integrallerde bölge dönüşümü, kutupsal koordinatlarda iki katlı integraller , has olmayan iki katlı integraller K1- Bölüm 14.3
    4 İki katlı integrallerin uygulamaları, alan ve hacim hesabı, ağırlık merkezinin bulunması K1- Bölüm 14.4
    5 İki katlı integrallerin bazı uygulamaları K1- Bölüm 14.7
    6 Üç katlı integraller, küresel ve silindirik koordinatlarda ve katlı integraller, has olmayan üç katlı integraller K1- Bölüm 14.5, Bölüm 14.6
    7 Üç katlı integrallerin bazı uygulamaları K1- Bölüm 14.7
    8 n-boyutlu uzayda eğriler, eğrilerin parametrizasyonu, eğrisel integrallerle ilgili temel tanımlar, skaler ve vektör alanların eğrisel integralleri K1- Bölüm 15.1, Bölüm 15.2, Bölüm 15.3
    9 Üç boyutlu uzayda eğrisel integraller, yoldan bağımsızlık, tam diferansiyel K1- Bölüm 15.4, Bölüm 15.5
    10 Düzlemde eğrisel integraller, Green teoremi, çoklu bağlantılı bölgeler K1- Bölüm 16.3
    11 n-boyutlu uzayda yüzeyler, yüzeylerin parametrizasyonu, pürüzsüz yüzeyler, yüzeylerde yönlendirme K1- Bölüm 15.5, Bölüm 15.6
    12 Skaler ve vektör alanların yüzey integralleri K1- Bölüm 15.5
    13 Diverjans ve Stokes teoremleri K1- Bölüm 16.4, Bölüm 16.5
    14 Eğrisel ve yüzey integrallerin uygulamaları K1-Bölüm 15.4, Bölüm 15.5
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Faruk POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Emel Bolat Yeşilova
    Kaynaklar K1. Adams, R. A. (1999). Calculus: A complete course. Don Mills, Ont: Addison-Wesley Longman.
    Yardımcı Kitap YK1. Stewart, J. (2015). Calculus (8th Ed.). Cengage Learning, Boston. YK2. Hass, J.R., Heil, C.E., Weir, M.D. (2017). Thomas` Calculus (14 Ed.). Pearson, London.
    Dersin Amacı Katlı integrallerin temel özelliklerinin, iki ve üç katlı integraller, eğrisel integraller ve yüzey integralleri ile ilgili hesaplama yöntemlerinin ve uygulamalarının öğretilmesi.
    Dersin İçeriği İki katlı integral, üç katlı integral, eğri integralleri, yüzey integralleri, Green ve Stokes teoremleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 2
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster