Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bazı temel bilgiler, Elementer fonksiyonlara giriş
|
K1- Bölüm 3
|
2
|
Elementer fonksiyonların ve türevleri
|
K1- Bölüm 3
|
3
|
Analitik fonksiyonlar ve ilgili teormler
|
K1- Bölüm 2
|
4
|
Cauchy-Riemann denklemleri ve bazı uygulamaları
|
K1- Bölüm 2
|
5
|
Harrmonik fonksiyonlar, kompleks düzlemde w(t) eğrileri, çevreler, bölgeler
|
K1- Bölüm 2
|
6
|
Kompleks integral kavramı , temel tanımlar, ilgili teoremle
|
K1- Bölüm 4
|
7
|
Cauchy Goursat teoremi ve ilgili teoremler, bazı uygulamaları
|
K1- Bölüm 4
|
8
|
Cauchy integral formülü, ilgili teoremler ve uygulamaları
|
K1- Bölüm 4
|
9
|
Morera teoremi
|
K1- Bölüm 4
|
10
|
Maksimum modül teoremi, Liouville teoremi ve Cebirin Esas Teoremi
|
K1- Bölüm 4
|
11
|
Taylor ve Laurent Serileri
|
K1- Bölüm 5
|
12
|
Analitik fonksiyonların sıfır yerleri, kutup noktaları, rezidüler ve ilgili teoremler
|
K1- Bölüm 6
|
13
|
Rezidüler, genelleştirilmiş integraller
|
K1- Bölüm 6
|
14
|
Genelleştirilmiş integrallere ilişkin uygulamalar
|
K1- Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Faruk POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Brown, J. W. and Churchill R. V. (2003). Complex variables and applications (7th ed.). McGraw-Hill Company, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Rudin, W. (1991). Real and Complex Analysis. McGraw-Hill, New York.
YK2- Bak, J. and Newman, D.J. (1997). Complex Analysis (3rd ed.) Springer, New York.
|
Dersin Amacı
|
Elementer fonksiyonları, türevlerini, integrallerini ve onlarla ilgili önemli teoremleri tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Elementer fonksiyonlar, elementer fonksiyonların türevleri, Cauchy-Riemann denklemleri, harmonik fonksiyonlar, kompleks düzlemde w(t) eğrileri, çevreleri, bölgeleri, kompleks integral kavramı , Cauchy Goursat teoremi, Cauchy integral formülü, Liouville teoremi ve cebirin Esas Teoremi, Taylor ve Laurent serileri, analitik fonksiyonların sıfır yerleri, kutup noktaları, rezidüler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
4
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|