ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Differential Equations I MATH305 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diferansiyel denklemleri sınıflandırır.
    2-Birinci mertebeden ve birinci dereceden diferensiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini araştırır.
    3-Yüksek basamaktan lineer denklemler teorisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler5224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bazı Temel Matematiksel Modeller: Yön Alanları, Bazı Diferansiyel Denklemlerin Çözümleri K1-Bölüm 1.1 & 1.2
    2 Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması, Historical Remarks K1-Bölüm 1.3 & 1.4
    3 Doğrusal Denklemler: Faktörleri Entegre Etme Yöntemi, Ayrılabilir Denklemler K1-Bölüm 2.1 & 2.2
    4 Birinci Mertebeden Denklemlerle Modelleme, Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Denklemler Arasındaki Farklar K1-Bölüm 2.3 & 2.4
    5 Otonom Denklemler ve Popülasyon Dinamikleri, Tam Denklemler ve İntegral Etmenler K1-Bölüm 2.5 & 2.6
    6 Sayısal Yaklaşımlar: Euler Yöntemi, Varlık ve Teklik Teoremi K1-Bölüm 2.7 & 2.8
    7 Birinci Mertebeden Fark Denklemleri K1-Bölüm 2.9
    8 Sabit Katsayılı Homojen Denklemler, Lineer Homojen Denklemlerin Çözümleri: Wronskiyen K1-Bölüm 3.1 & 3.2
    9 Karakteristik Denklemin Karmaşık Kökleri, Tekrarlanan Kökler; Mertebenin Azaltılması K1-Bölüm 3.3 & 3.4
    10 Homojen Olmayan Denklemler: Belirsiz Katsayılar Yöntemi, Parametrelerin Varyasyonu K1-Bölüm 3.5 & 3.6
    11 Mekanik ve Elektriksel Titreşimler, Zorlanmış Titreşimler K1-Bölüm 3.7 & 3.8
    12 n. Mertebeden Lineer Denklemlerin Genel Teorisi, Sabit Katsayılı Homojen Denklemler K1-Bölüm 4.1 & 4.2
    13 Belirsiz Katsayılar Yöntemi K1-Bölüm 4.3
    14 Parametrelerin Değişim Yöntemi K1-Bölüm 4.4
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Emel BOLAT YEŞİLOVA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Boyce, W. E., & Diprima, R. C. (2010). Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems. John Willey and Sons. Inc.
    Yardımcı Kitap YK1-Ders Notları YK2- Bronson, R., & Costa, G. B. (2014). Schaum`s outline of differential equations. McGraw-Hill Education. YK3- Edwards, C. H., Penney, D. E., & Calvis, D. T. (2016). Differential equations and boundary value problems. Pearson Education Limited.
    Dersin Amacı Diferensiyel denklemlerin tanıtılması, çözüm yöntemlerinin öğretilmesi, başlangıç değer problemlerinde çözümlerin varlık ve tekliğinin incelenmesi, tam çözümlerin bulunması ve irdelenmesidir.
    Dersin İçeriği Diferensiyel denklem, basamak, derece , çözümler ve diferensiyel denklemlerin oluşturulması, başlangıç ve sınır değer problemleri, matematiksel modeller, türeve göre çözülebilen denklemler: Değişkenlere ayrılabilen denklemler, homogen denklemler, tam diferensiyel denklemler, homogen denkleme indirgenebilen denklemler, integral çarpanı yöntemi, lineer, Bernoulli ve Riccati diferensiyel denklemleri, değişken değiştirme, varlık ve teklik teoremleri, türeve göre çözülemeyen denklemler: Clairaut ve Lagrange denklemleri, lineer diferensiyel denklemler teorisi, ikinci basamaktan sabit katsayılı lineer homogen denklemlerin çözümleri, belirsiz katsayılar yöntemi, parametrelerin değişimi yöntemi, Cauchy-Euler denklemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 4
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster