ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Professional English I MATH211 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik ile ilgili temel terimleri ve kavramları bilir ve Türkçe ve İngilizce olarak ifade edebilir.
    2-Alanı ile ilgili bilimsel yayınları tarama işleminde İngilizce mesleki dil bilgisini kullanır.
    3-Alanındaki İngilizce bilimsel yayınları izleyebilir ve Türkçeye çevirebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler126212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 246212
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2811212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3611212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küme kavramı, Kümelerde işlemler, Evrensel küme, Kuvvet kümesi, Kümelerin Gösterimi K1- Bölüm 2.1-2.6
    2 Reel Sayılar ve alt kümeleri, Sayılarda dört işlem ve özellikleri K2- Ön Hazırlık Bölümü-P1
    3 Aralıklar, Mutlak değer, Denklemler, Eşitsizlikler, Denklem ve eşitsizlik sistemlerinin çözüm kümeleri K2- Ön Hazırlık Bölümü-P1
    4 Düzlem, Düzlemde Kartezyen koordinatlar, Doğrular, Doğru denklemleri K2- Ön Hazırlık Bölümü-P2
    5 Çemberler, Yuvarlar, Parabol, Elips ve Hiperbol denklemleri K2- Ön Hazırlık Bölümü-P3
    6 Fonksiyonlar ve grafikleri, Tek ve çift fonksiyonlar, Bazı özel fonksiyonlar, Fonksiyonlarda işlemler K2- Ön Hazırlık Bölümü-P4
    7 Fonksiyonların bileşkesi, Parçalı tanımlı fonksiyonlar K2- Ön Hazırlık Bölümü-P5
    8 Trigonometrik fonksiyonlar, Bazı trigonometrik eşitlikler, Toplam ve fark formülleri K2- Ön Hazırlık Bölümü-P7
    9 Fonksiyonların limiti, Tek taraflı limitler, Limit alma kuralları, Sandviç Teoremi K2- Bölüm 1.1-1.3
    10 Bir fonksiyonun bir noktada ve bir aralıkta sürekliliği K2- Bölüm 1.4
    11 Bir fonksiyonun süreksizliği, Kaldırabilir süreksizlik, Sürekli genişlemeler K2- Bölüm 1.4
    12 Kapalı ve sınırlı aralıkta sürekli fonksiyonlar K2- Bölüm 1.4
    13 Limitin soyut tanımı ve uygulamaları K2- Bölüm 1.5
    14 Teğet ve normal doğrular K2- Bölüm 2.1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R1. Schumacher, C. (2001). Chapter zero, Fundamentals Notions of Abstract Mathematics, 2nd Edition, Addison-Wesley, USA. R2. Adams, R. A., & Essex, C. (2010). Calculus: a complete course, Pearson, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. Hass, J., Heil, C. and Weir, M.D. (2018) Thomas` Calculus, 14th Edition, Pearson, USA.
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve Matematik alanında İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye çeviri tekniklerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Kümeler, reel sayılar, kartezyen koordinatlar, fonksiyonlar ve grafikleri, limit, süreklilik ve türevler ile ilgili temel kavramlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 1
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 2
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 3
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster