ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Professional English II MATH212 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik ile ilgili temel terimleri kavrar.
    2-Bilimsel yayınları tarama bilgisini uygular.
    3-Bilimsel yayınları anlamayı ve Türkçeye çevirmeyi uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10248
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5511212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türev, Diferansiyeller, Türev alma kuralları, Zincir kuralı K1: Bölüm 2.2-2.4
    2 Artan ve azalan fonksiyonlar, Ortalama Değer Teoremi K1: Bölüm 2.6
    3 Kapalı fonksiyonların türevi, Yüksek mertebeden türevler, İlkel türev K1: Bölüm 2.9-2.10
    4 Ters fonksiyonlar, Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, Doğal logaritma K1: Bölüm: 3.1-3.3
    5 Ters trigonometrik fonksiyonlar, Hiperbolik fonksiyonlar K1: Bölüm: 3.5-3.6
    6 Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler K1: Bölüm: 3.7
    7 İlişkili oranlar, Bükeylik ve dönme noktaları K1: Bölüm: 4.1, 4.3
    8 Lineer yaklaşımlar, Hata analizi, Belirsiz formlar K1: Bölüm: 4.7, 4.9
    9 Toplam ve çarpım sembolleri, Bazı toplam ve çarpım formülleri, Seriler ve diziler K1: Bölüm: 5.1-5.3, 5.5
    10 İntegral alma teknikleri K1: Bölüm: 6.1-6.3
    11 Has olmayan integraller K1: Bölüm: 6.5
    12 Dönel cisimlerin hacimleri, Çok katlı integraller K1: Bölüm: 7.1,14.1
    13 Eğrisel integraller, Yüzey integralleri, Green Teoremi K1: Bölüm: 15.3, 15.5, 16.3
    14 Divergence Teoremi, Stokes Teoremi K1: Bölüm: 16.4-16.5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Adams, R.A. Essex, C., Calculus, A Complete Course, Seventh Edition. Pearson Canada, 2009. K2. Zafran, L., Math Made a Bit Easier: Basic Math Explained in Plain English, CreateSpace, 2009. K3. Lecture Notes
    Yardımcı Kitap YK1. Natanson, I.P., Theory of Functions of a Real Variable, Chap. 1,,14, Ungar, 1955
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve çeviriler yapabilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Diferensiyeller, ters fonksiyonlar, lineer diferensiyel denklemler, ilişkili oranlar, lineer yaklaşımlar, seriler, integrasyon, katı cisimlerin hacmi, eğrisel ve yüzeysel integraller
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 2
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 3
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster