ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Algebra I MATH303 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grup kavramını tanımlar
    2-Grubu örneklendirir
    3-Bir dönüşümün homomorfizm olup olmadığına karar verir
    4-Gruplar arasında dış direkt ve iç direkt çarpımı yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İkili İşlemler K1- Bölüm 2
    2 Grubun tanımı ve Temel Özellikleri I K1-Bölüm 4
    3 Grubun tanımı ve Temel Özellikleri II K1-Bölüm 4
    4 Alt gruplar K1-Bölüm 5
    5 Devirli Gruplar K1-Bölüm 6
    6 Permutasyon grupları K1-Bölüm 8
    7 Yörünge, devir ve Alterne Gruplar K1-Bölüm 9
    8 Yan kümeler ve Lagrange Teoremi K1-Bölüm 10
    9 Direk çarpımlar ve Sonlu üretilmiş Abelyen gruplar K1-Bölüm 11
    10 Grup Homomorfizması K1-Bölüm 13
    11 Bölüm grupları K1-Bölüm 14
    12 Bölüm grubu hesaplamaları ve Basit gruplar K1-Bölüm 15
    13 İzomorfizm Teoremleri K1-Bölüm 34
    14 Sylow Teoremleri K1-Bölüm 36
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Fraleigh, John B. (2014). A First Course in Abstract Algebra (7th Edition). Pearson Education Limited, England.
    Yardımcı Kitap YK1. Malik, D. S. Mordeson, J. N. and Sen, M. K. (1997). Fundamentals of Abstract Algebra, McGraw-Hill. YK2. Herstein, I. N. (1996). Abstract Algebra (3rd Edition). Prentice-Hall, Inc, New Jersey.
    Dersin Amacı Grup ile ilgili temel kavramları ve özelliklerini detaylı bir şekilde öğretmek.
    Dersin İçeriği İkili işlemler, gruplar, alt gruplar, devirli gruplar, normal alt gruplar ve bölüm grupları, grupların dış direk ve iç direk çarpımları, grupların homomorfizmleri ve izomorfizmleri, eşlenik sınıflar, Sylow Teoremleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster