ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Algebra II MATH304 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir cebirsel yapının hakla olup olmadığına karar verir
    2-İdeal kavramını tanımlar
    3-Polinomlar halkasında aritmetik işlemleri yapar
    4-Maksimal ve asal ideal kavramlarını örneklendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkanın Tanımı ve Temel Özellikleri K1: Bölüm 10.1
    2 Bazı Önemli Halkalar K1: Bölüm 10.2
    3 Alt hakla ve Altcisimler K1: Bölüm 11.1
    4 Idealler ve Bölüm Halkaları K1: Bölüm 11.2
    5 Homomorfizmler ve İzomorfizmler K1: Bölüm 11.3
    6 Halkaların Direk Toplamı K1: Bölüm 13.1
    7 Polinom Halkaları K1: Bölüm 14.1
    8 Öklid Bölgeleri K1: Bölüm 15.1
    9 En Büyük Ortak Bölenler K1: Bölüm 15.2
    10 Asal ve İndirgenemez Elemanlar K1: Bölüm 15.3
    11 Tek Çarpanlama Bölgeleri K1: Bölüm 16.1
    12 Bir TÇB üzerinde Polinomların Çarpanlara ayrılması K1: Bölüm 16.2
    13 İndirgemez Polinomlar K1: Bölüm 16.3
    14 Maksimal, Asal ve İlkel idealler K1: Bölüm 17.1
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Malik, D. S., Mordeson, J. N., & Sen, M. K. (2007). MTH 581-582: Introduction to Abstract Algebra. United States of America.
    Yardımcı Kitap YK1. Fraleigh, John B. (2014). A First Course in Abstract Algebra (7th Edition). Pearson Education Limited, England. YK2. Herstein, I. N. (1996). Abstract Algebra (3rd Edition). Prentice-Hall, Inc, New Jersey
    Dersin Amacı Halka ve Cisim Teorilerinin temel kavram ve özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Halkalar, alt halkalar, idealler, halka homomorfizmleri ve izomorfizmleri, polinom halkaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster