ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cyclic Linear Codes MATH410 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Devirli kodlar için üreteç matrislerini ve parite kontrol matrislerini hesaplar.
    2-Devirli ve eşlek devirli kod örnekleri verir.
    3-Devirli Hamming kodlarını, BCH kodlarını, Reed-Solomon kodlarını, Reed-Muller kodlarını kodlar.
    4-Devirli Hamming kodlarını, BCH kodlarını, Reed-Solomon kodlarını, Reed-Muller kodlarını çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Polinomlar ve sözcükler K1- Bölüm 4.1
    2 Devirli kodlara giriş K1- Bölüm 4.2
    3 Devirli kodlar için üreteç matrisler ve parite kontrol matrisleri K1- Bölüm 4.3
    4 Devirli kodlar bulma; eşlek devirli kodlar K1- Bölüm 4.4, Bölüm 4.5
    5 Sonlu cisimler K1- Bölüm 5.1
    6 Minimal polinomlar K1- Bölüm 5.2
    7 Devirli Hamming kodları; BCH kodları; iki hata düzeltme BCH kodunu çözme K1- Bölüm 5.3, Bölüm 5.4, Bölüm 5.5
    8 GF(2^r) üzerinde kodlar; Reed-Solomon kodları K1- Bölüm 6.1, Bölüm 6.2
    9 Reed-Solomon kodlarını çözme K1- Bölüm 6.3
    10 Reed-Solomon kodlarına dönüşüm yaklaşımı K1- Bölüm 6.4
    11 Berlekamp-Massey algoritması; silmeler K1- Bölüm 6.5, Bölüm 6.6
    12 Burst hata-düzeltme kodları K1- Bölüm 7.1
    13 Serpiştirmeler K1- Bölüm 7.2
    14 Kompakt disklere uygulama K1- Bölüm 7.3
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Hankerson D. R., Hoffman D: G., Leonard D. A., Lindler C. C., Phelps K. T., Rodger C. A., Wall J. R. (2000). Coding Theory and Cryptography: The Essentials (Second Edition, Revised and Expanded). Marcel Dekker, New York.
    Yardımcı Kitap YK1- Bierbrauer J. (2005). Introduction to Coding Theory. Chapman & Hall / CRC, Boca Raton. YK2- Roman S. (1997). Introduction to Coding and Information Theory (Undergraduate Texts in Mathematics). Springer-Verlag, New York.
    Dersin Amacı Devirli kodlar ile ilgili temel kavramların tanıtılması; BCH kodlarının, Reed-Solomon kodlarının ve Burst hata-düzeltme kodlarının öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Devirli kodlar; Sonlu cisimler; Devirli Hamming kodları, BCH kodları, Reed-Solomon kodları, Burst hata-düzeltme kodları; Berlekamp-Massey algoritması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 2
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster