ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Analytic Geometry I MATH105 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vektörler konusunu özetler.
    2-Vektörler üzerinde yapılan işlemleri ana hatlarıyla özetler.
    3-Düzlemde konikleri eğrilerini ve özelliklerini inceler.
    4-Konik çeşitlerini inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düzlemde vektörler K1- Bölüm 3.1
    2 Düzlemde vektörlerde cebirsel işlemler K1- Bölüm 3.2
    3 Vektörlerin lineer bağımlılığı, bağımsızlığı K1- Bölüm 3.3, K2- Ders Notları
    4 Düzlemde doğru K1- Bölüm 2.2, 3.4
    5 Düzlemde bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı ve İki doğru arasındaki uzaklık K1- Bölüm 3.5
    6 Düzlemde iki doğru arasındaki açı, açıortay denklemleri ve bir doğrunun bir doğruya göre simetriği K1- Bölüm 3.5
    7 Konik eğrilerinin genel tanımı, Çemberin analitik incelenmesi K1- Bölüm 4.1
    8 Parabolün analitik incelenmesi K1- Bölüm 4.2
    9 Elipsin analitik incelenmesi K1- Bölüm 4.3, 4.4
    10 Hiperbolün analitik incelenmesi K1- Bölüm 4.5, 4.6
    11 Düzlemde öteleme K1- Bölüm 2.6
    12 Düzlemde dönme K1- Bölüm 2.6
    13 İkinci derece cebirsel düzlem eğrilerinin sınıflandırılması K1- Bölüm 4.7
    14 İkinci dereceden cebirsel düzlem eğrilerin standart forma indirgenmesi K1- Bölüm 4.7
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Karakaş, H. İ. (1994). Analytic Geometry. METU Department of Mathematics, Ankara. K2- Lecture Notes.
    Yardımcı Kitap YK1- Kindle, J. H. (1990). Analytic Geometry (Schaum`s Outline Series in Mathematics). McGraw Hill, New York. YK2- Flanders, H. and Price, J. J, (1978). Calculus with Analytic Geometry. Academic Press, Cambridge.
    Dersin Amacı Düzlem geometrisinin temel öğelerinin tanıtılması, cebirsel ve geometrik özelliklerinin arasındaki ilişkinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Düzlemde Vektörler; Düzlemde vektörlerde cebirsel işlemler; Vektörlerin lineer bağımlılığı, bağımsızlığı; Düzlemde doğru; Düzlemde bir noktanın bir doğruya izdüşümü, uzaklığı ve İki doğru arasındaki uzaklık; Düzlemde iki doğru arasındaki açı, açıortay denklemler ve bir doğrunun bir doğruya göre simetriği; Konik eğrilerinin genel tanımı, Çemberin analitik incelenmesi; Elipsin analitik incelenmesi; Hiperbolün analitik incelenmesi; Parabolün analitik incelenmesi; Düzlemde öteleme; Düzlemde dönme; İkinci derece cebirsel düzlem eğrilerinin sınıflandırılması; İkinci dereceden cebirsel düzlem eğrilerin standart forma indirgenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster