ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Abstract Mathematics I MATH103 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Önermeler cebirinin kurallarını bileşik önermelerde kullanır
    2-İspat yöntemlerini teoremlerin ispatında uygular
    3-Bir bağıntının denklik bağıntısı olup olmadığına karar verir
    4-Fonksiyonu tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Önermelerle ilgili temel kavramlar K1-Bölüm 1.1, Bölüm1.2
    2 Önermeler cebiri K1-Bölüm 1.3
    3 Niceleyiciler K1- Bölüm 1.5
    4 İspat teknikleri; Doğrudan ispat ve Dolaylı ispat K1- Bölüm 2.1, Bölüm 2.2
    5 İspat teknikleri; Çelişki bulma yöntemi ve Yanlışlama yöntemi K1- Bölüm 2.3
    6 İspat teknikleri; Tümevarım yöntemi K1- Bölüm 6.3, K3- Bölüm 2.4
    7 Kümeler ve Kümeler üzerinde işlemler K1- Bölüm 3.2, Bölüm3.3, K2-Bölüm 2.2
    8 Kuvvet kümeleri ve kümeler ailesi K1- Bölüm 3.4
    9 Kartezyen çarpım K2- Bölüm 2.3
    10 Bağıntı ve Bağıntı özellikleri K1- Bölüm 5.1, K2- Bölüm 3.1
    11 Denklik bağıntısı K1- Bölüm 5.3, K2- Bölüm 3.3,
    12 Sıralama Bağıntısı K2- Bölüm 3.2, K3-Bölüm 4.2
    13 Fonksiyonlar K1- Bölüm 4.1, K3-Bölüm 4.3
    14 Fonksiyonlarda işlemler K1- Bölüm 4.2, Bölüm 4.3
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bloch, E. D. (2011). Proofs and fundamentals: a first course in abstract mathematics. Springer Science & Business Media. K2. Galovich S. (1989). Introduction to Mathematical Structures, Harcourt Brace Jovanovich Publishers. K3. Krantz S. G. (2011). The Elements of Advanced Mathematics, Third Edition.
    Yardımcı Kitap YK1. Maddox, R. B. (2002). Mathematical Thinking and Writing, A transition to Abstract Mathematics, HARCOURT/ACADEMIC PRESS Massachusetts, USA.
    Dersin Amacı Öğrencilere gerekli olan matematiksel altyapıyı sağlamak için mantık, küme teorisi, ispat teknikleri, bağıntı ve fonksiyon kavramlarının öğretilmesidir
    Dersin İçeriği Önermeler, niceleyiciler, ispat yöntemleri, kümeler, bağıntı, fonksiyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster